Grad Šenžen na jugu Kine ograničiće prodaju novih automobila, pridruživši se drugim velikim gradovima poput Šangaja i Pekinga u borbi protiv smoga i gužvi.
Očekuje se da će se toj inicijativi pridružiti još više kineskih gradova, što će dodatno otežati ionako tešku situaciju na kineskom automobilskom tržištu i povećati pritisak na proizvođače kao što su Dženeral motors i Folksvagen da ubrzaju širenje u manjim gradovima na zapadu Kine, prenosi Rojters.
Vlasti u Šenženu, koji broji oko 10 miliona stanovnika, navode da će broj novih vozila čije će prodaja biti dozvoljena biti ograničen na 100.000 godišnje. Šenžen se tako pridružio Hangdžou, Šnagaju, Pekingu, Tjencinu, Kantonu i Guejangu, koji su pokrenuli slične mere.
Konsultantska kuća „Mekinzi“ predviđa da će do 2020. više od 20 kineskih gradova premašiti granicu opterećenosti puteva od 250 vozila po kilometru, zbog čega se apeluje na kineske zvaničnike da pojačaju restrikcije.
Predviđam da će naša „repstacija“ postići istorijski uspeh, i proći u drugi krug, ako ne ispadne. A ako ispadne, to će opet biti istorijski uspeh jer smo postigli jedan gol. To pokazuje da samo treba da se malo strpimo i da ćemo već na sledećem svetskom prvenstvu, ili onom posle njega, postići još veći uspeh i dati dva gola, i proći u drugi krug… ako ne ispadnemo u kvalifikacijama… a to će onda biti istorijska nepravda koju ni naš svemogući predsednik neće moći da ispravi koliko god se mučio i teško radio za boljitak Srbije i srpskog fudbala…