Najveći nemački sindikat IG Metal smatra da bi kraća radna nedelja mogla da pomogne u sprečavanju masovnih otpuštanja, posebno u nemačkom automobilskom i industrijskom sektoru, koji je već pretrpeo ogromne strukturne promene čak i pre pandemije, piše Dojče Vele.
Sindikat je četvorodnevnu radnu nedelju predložio uoči nove runde kolektivnog pregovaranja koje je zakazano za sledeću godinu.
Kraća radna nedelja bila bi „odgovor na strukturne promene u sektorima kao što je automobilska industrija. Kraća radna nedelja sačuvala bi hiljade poslova„, rekao je predsednik sindikata Jorg Hofman.
Nemačka automobilska industrija, jedan od glavnih osnova ekonomije te države, prolazi kroz veliku transformaciju u e-mobilnost, podstaknuta zabrinutošću zbog klimatskih promena kao i sve većom automatizacijom i digitalizacijom.
Sektor je takođe pogođen finansijskom krizom izazvanom pandemijom, mada pokazuje znakove oporavka.
IG Metal, koji predstavlja radnike velikih proizvođača automobila kao što su Audi, BMV i Porše, najveći je industrijski sindikat u Evropi.
Kompanije kao što su Daimler, ZF i Bosch su ovog leta napravile sporazume o skraćenju radnog vremena. Kako kaže Hofman, ove kompanije utiru put svim preduzećima u metalnoj i elektroničkoj industriji.
Hofman je takođe predložio kompenzaciono prilagođavanje plata zaposlenima.
Nemačka automobilska industrija zapošljava oko 830.000 ljudi i doprinosi sa oko pet odsto bruto domaćem proizvodu zemlje.