Vlasnici kancelarija suočavaju se sa milionima u dodatnim troškovima u pokušaju da radna mesta učine bezbednim od pandemije, a u nadi da će nagovoriti zaposlene da se vrate u kancelarije, piše Fajnenšal tajms.
Uvode se nove zdravstvene mere kao što su beskontaktni sistemi za ulazak u kancelariju, odvojeni stolovi, sve s ciljem da se smanji širenje infekcije i da se uveri osoblje, od kojih su mnogi zabrinuti da sedenje u kancelariji nikada neće biti bezbedno kao rad od kuće.
Međutim, primena ovih mera predstavljaće veliki trošak za vlasnike kancelarija, kako kaže Livju Tjudor, predsednik Evropske federacije za imovinu i predsednik kompanije Genesis Property, koja poseduje portfelj kancelarijskog vredan 500 miliona evra, u čijem zakupu su Siemens, Societe Generale i Accenture.
„Taj trošak sličan je prelasku na potpuno ekološka rešenja, 1 do 2 odsto ukupne početne investicije. Ali poenta je učiniti radno mesto bezbednim i verujem da će vlasnici kancelarijskog prostora to i učiniti“, rekao je Tjudor.
Kriterijumi za održavanje bezbednosti u kompaniji Genesis kreću se od jednostavnih mera poput uvođenja skenera temperature u predvorje, do nekih skupljih koraka, kao što je prefarbavanje površina antimikrobnom bojom, stvaranje namenske sobe za karantin, kao i unajmljivanje nadzornika koji će voditi računa da se sve mere poštuju.
Vlada Velike Britanije objavila je smernice o tome šta poslodavci i vlasnici kancelarija treba da rade da bi radna mesta bila bezbedna, preporučujući detaljne procene rizika i da osoblje drži dva metra.
Ove mere biće neophodne, iako predstavljaju veliki trošak, pogotovu za velike rentijere kancelarijskog prostora.