Svet

25.08.2020. 15:31

business-review.eu

Autor: Nova Ekonomija

Kompanije udvostručile budžete za onlajn marketing tokom pandemije

Tokom pandemije, kompanije su skoro polovinu svojih budžeta namenjenih marketingu preusmerile na promociju putem društvenih mreža i internet sadržaja, što je dvostruko više nego ranije, pokazuje najnovija studija marketin&scar...

Foto: Pixabay

Svet

25.08.2020. 15:31

Tokom pandemije, kompanije su skoro polovinu svojih budžeta namenjenih marketingu preusmerile na promociju putem društvenih mreža i internet portala, što je dvostruko više nego ranije, pokazuje najnovija studija kompanije Deloitte, koje prenosi Business Review.

Suma koje su anketirane kompanije namenile za promociju putem interneta u proseku iznosi oko 46 odsto ukupnog budžeta za marketing, pokazala je anketa na koju su odgovarali predstavnici kompanija.

„Više nego ikada, prava je prilika da se odgovori na zahteve kupaca. Tu su glavna tri izazova: da se podaci o interesovanjima kupaca upotrebe na pravi način, da se angažuje prema njima i  da se stvori organizacija koja daje rezultate“, izjavila je Rukandra Bandila, iz rumunskog ogranka Deloitte-a.

U narednih godinu dana planira se rast ulaganja u internet aktvnosti, dok će ulaganje u društvene mreže ostati na visokom nivou.

Istraživanje koje je sproveo Deloitte rezultat je analize oko 300 odgovora najuspešnijih stručnjaka za marketing u Sjedinjenim Američkim Državama koji su aktivni u 13 oblasti.

Tri četvrtine ispitanika izjavilo je da je koristilo društvene mreže za izgradnju brenda, više od polovine za zadržavanje i pridobijanje novih kupaca.

U studiji se naglašava da je doprinos društvenih mreža marketinškom uspehu kompanija porastao za 23 odsto u odnosu na februar 2020.

Sa druge strane, manje se ulaže u kampanje koje vode influenseri na LinkedIn-u, blogovima, Instagramu, Facebooku i ostalim platformama. 

Najveći rast ulaganja u onlajn kampanje inače se očekuje u bankarstvu i profesionalnim uslugama.

Uprkos većoj potrošnji na onlajn aktivnosti, marketinški stručnjaci smatraju da to malo utiče na ukupni učinak kompanije, čak 28 odsto njih veruje da to nema nikakav uticaj. 

Studija takođe naglašava da se kompanije radije odlučuju za u optimizaciju svojih sajtova (70 odsto njih) nego za pravljenje i održavanje aplikacija (30 odsto).

MOGUĆ NEDOSTATAK RADNE SNAGE U OBLASTI MARKETINGA

Gotovo dve trećine ispitanika izjavilo je i da je uloga marketinga postala značajnija, kao i da se uglavnom odnosila na zadržavanje klijenata i održavanje popularnosti brendova.

To je posebno upečatljivo s obzirom na to da u marketingu radi manje ljudi, jer je 9 odsto tih poslova izgubljeno tokom pandemije.

Neodstatak radne snage u toj oblasti mogao bi da bude problem u budućnosti, četvrtina ispitanika smatra da se ta radna mesta nikada neće vratiti.

Istraživanje kompanije Deloitte-a sprovodi se dva puta godišnje, putem internet ankete.

Odnosi se na tehnologiju, bankarstvo, maloprodaju, usluge, komunikacije, saobraćaj, građevinu, energetiku, obrazovanje i ostale oblasti poslovanja.

NOVA APLIKACIJA ZA JEFTINIJE ONLAJN OGLAŠAVANJE STIŽE IZ HRVATSKE

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.