Svet

09.10.2020. 15:49

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Kamioni 73 puta odu do Marsa i nazad vraćajući robu sa interneta

Prema podacima Nemačkog udruženja za elektronsku i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde evra na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde...

Foto: Promo

Svet

09.10.2020. 15:49

Prema podacima Nemačkog udruženja za elektronsku i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde evra na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde evra više nego u istom periodu prošle godine, navodi se u saopštenju kompanije Continental.

Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije prethodno je navelo da se tokom poslednje tri godine vrednost transakcija u e-komercu u povećala za 300 odsto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja usled pandemije većina trgovaca zabeležila rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto.

Rast nakon ukidanja vanrednog stanja u Srbiji i dalje za veliki broj kompanija iznosi oko 100 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.

„Međutim, ogroman porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe prevoznici godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi kilometara vraćajući tu istu robu. Ovaj poslednji broj jednak je broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa“, dodaje se u saopštenju. 

Svaki četvrti kamion se u proseku koristi za povraćaj robe, pri čemu se emituje oko 1,5 milijardi kilograma ugljen-dioksida, zbog čega je EU obavezala proizvođače teretnih vozila da do 2025. godine smanje emisiju gasova staklene bašte za 15 procenata, u poređenju sa prosečnim vrednostima u 2019. godini.

„Ta cifra do 2030. mora biti smanjena za čak 30 procenata. Značajnu ulogu u postizanju ovih ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije Continental. Ključni faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni uticaj na potrošnju goriva“, navodi se u saopštenju i dodaje da „odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao i za vozače“. 

U borbi protiv klimatskih promena velika pomoć može doći od svih koji kupuje proizvode na internetu, tako što će vršiti pažljiv odabir prilikom onlajn kupovine i izbegavati povraćaj velikog dela onoga što stiže na kućne adrese, zaključuju u Continental-u.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.