Zbog hronične nestašice osnovnih životnih namirnica na Kubi su ogromni redovi ispred prodavnica, ali mnogi Kubanci su se pridružili grupama na WhatsApp-u preko kojih se informišu gde i sa kim mogu da razmene neki proizvod, prenose agencije.
Nestašice su se dodatno pogoršale zbog pandemije koronavirusa, a u prodavnicma nedostaje hrana, namirnice i ostali proizvodi za svakodnevnu upotrebu. Kada roba stigne u trgovine, odmah se pojavljuju dugački redovi.
Čekanje u redovima postalo je deo svakodnevnog života, ali kako sve više ljudi ima pristup internetu, sve više njih pokušava da pronađe robu po povoljnijoj ceni.
Kubanci se tako pridružuju grupama u aplikacijama za razmjenu poruka, a najpopularniji su WhatsApp i Telegram.
Mobilni internet dostupan je na Kubi od kraja 2018. godine, a više od četiri miliona Kubanaca sada ima pristup, sudeći prema podacima koje objavljuju stranačke novine Granma.
KUBA ĆE PRIMITI KRUZER SA OBOLELIMAIpak, korišćenje interneta je skupo pa se cene kreću od pet dolara za 400 megabajta do 20 dolara za 2,5 gigabajta, a prosečna kubanska plata za jedan mesec je 35 dolara.
Uprkos tome, grupe za ćaskanje poput Mercadillo Habanero, što u prevodu znači Mala tržnica u Havani, postaju sve popularnije među Kubancima i strancima.
„Vratili smo se izvornom obliku trgovanja. Korisnici kažu šta traže i šta mogu da ponude, a zatim pregovaraju o transakciji bez ikakvog novca“, kaže Klaudija Santander, koja upravlja sa nekoliko grupa za čavrljanje.
Pandemija koronavirusa teško je pogodila Kubu, dovodeći turizam, drugi najvažniji izvor strane valute, u potpuni zastoj, što znači da vlada u Havani ima manje finansijskih sredstava za uvoz robe.