Srbija

28.10.2020. 14:35

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

UTAS: Problem nije rešen, turističkim agencijama polise osiguranja preskupe

Nakon što je odlazeći ministar Rasim Ljajić najavio da je problem polisa osiguranja u turističkim agencijama rešen, u Udruženju turističkih agencija Srbije (UTAS) kažu za Novu ekonomiju da bez bespovratne finansijske pomoći drža...

Foto: Pixabay

Srbija

28.10.2020. 14:35

Nakon što je odlazeći ministar Rasim Ljajić najavio da je problem polisa osiguranja u turističkim agencijama rešen, u Udruženju turističkih agencija Srbije (UTAS) kažu za Novu ekonomiju da bez bespovratne finansijske pomoći države većina agencija neće moći da preživi, jer su osiguravajuće kuće izašle sa „skupim ponudama“.

„Ja ne znam ko može, pogotovo u današnje vreme da plati od osam do 18 hiljada evra, plus porez za polise osiguranja. To su ponude koje su izašle dale osiguravajuće kuće“, kaže za Novu ekonomiju predsednica UO UTAS-a Marija Matijević.

Ona dodaje da turističke agencije, sagledavajući situaciju i gubitke, šalju državi svoje dopise i molbe još od marta meseca.

Podseća i da su se cene polisa prošle i pretprošle godine kretale oko 2.500 evra za najmanju turističku agenciju.

„Čula sam da su neki od kolega uzeli polise, ja ne znam kako bih to iskomentarisala osim da smatram da je to ogroman gubitak sredstava. Zaista se nadam da će da se čuje naš vapaj“, dodaje Matijević.

Prema njenim rečima, prva pomoć koju su dobili od države i koja je bila namenjena celoj privredi nešto je značila, ali turističke agencije i dalje ne zarađuju, pa je potrebna dodatna pomoć. U suprotnom će se, kako naglašava, ugasiti veliki broj agencija.

„Juče je jedna osiguravajuća kuća nekim agencijama poslala upitnike, ali to je jako mali broj agencija, od 30 do 40. Mislim da neće biti više od dvadesetak njih koji će moći da plate te cifre. Možda grešim, možda neke agencije stoje bolje finansijski“, kaže Matijević. 

NIJE SAMO PANDEMIJA PROBLEM: I ZAKON OMETA RAD TURISTIČKIH AGENCIJA

KOJI SU ZAHTEVI TURISTIČKIH AGENCIJA

U UTAS-u podsećaju da je prošle nedelje organizovano spontano okupljanje turističkih radnika i da su tada su tražili pomoć od milion dinara za subagente, dva miliona za male organizatore, pa do pet miliona za najveće organizatore putovanja.

„Ono što bi nam najviše značilo jeste da u ovom momentu dobijemo bespovratnu pomoć. To bi išlo jedan, dva, tri, četiri, pet miliona dinara po agenciji. Dakle, ukupni troškovi koji bi bili upućeni ka našem sektoru bi bili 15 miliona evra“, kaže Marija Matijević.

Ona napominje da bi se u suprotnom ugasile male agencije koje predstavljaju porodična preduzeća, pa bi se izgubila konkurencija na tržištu koja je dobra i za poslovanje svih ostalih.

„Možda 70-80 posto su porodnične agenicje. To su ljudi koji vole svoj posao, rade srcem, bore se za svakog putnika, nikada nikog nisu oštetili“, kaže Matijević.

Kako dodaje, da agencije imaju novca, već bi namirile putnike i ne bi tražile zamenske vaučere. Podseća da su neki vlasnici turističkih agencija odmah reagovali kada je država obećala kredite kod Fonda za razvoj i podneli zahteve, ali odgovora još nema. 

„To ide jako sporo. Da li će se taj krediti dobiti kroz dve ili tri godine, verovatnoća je da nas 99 odsto neće biti tu da taj kredit uzme“, objašnjava predstavnica UTASA.

Problem u radu turističkih agencija nastao je početkom meseca kada su im istekle dozvole za rad, banke uskratile garancije, a osiguravajuće kuće polise. Odlazeći ministar Rasim Ljajić juče je izjavio da je problem rešen i da je to sada „stvar poslovnog odnosa između osiguravača i organizatora putovanja“, jer se počelo sa izdavanjem polisa.

Čedomir Savković

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.