Da li ste svesni promena u medijima? Milenijalsi su odrastali uz nekoliko TV stanica, koje nisu čak ni emitovale 24 sata programa i satelitskom antenom (ako su imali sreće), dok mladi od 12. godine odrastaju uz mobilni telefon. I na njemu imaju svet na dlanu.
Internet je velika prednost. Internet je i izazov za novu pismenost. Za mlade je to zajednica istih vrednosti, za stare nepoznanica i opravdanje za brojne neuspehe. Za ogromnu većinu to je neminovnost i šansa za nove biznis modele. Medijski pejzaž je dramatično promenjen i menja se i nekoliko puta godišnje.
Pre tri godine smo obasipani studijama o milenijalsima i dok većina populacije nije ni razumela ko su oni, došla je Gen-Z. Neko kaže i touch-screen generacija. Snalaženje u fragmentiranom medijskom okruženju, uz dostupnost tehnologija i novih društvenih mreža, trajno menja i naše medijske navike. Uz sve prednosti, snalaženje bez sposobnosti za razumevanjem može da dovede do brojnih izazova.
Pogledajte panel ŠTA KAŽU ISTRAŽIVANJA: NOVA PISMENOST U NOVOM DOBU organizovan povodom obeležavanja globalne Nedelje medijske i informacione pismenosti u Srbiji, od 27. do 31. oktobra!
Panel je deo USAID programa Nova pismenost i kampanje #OvakoStojeStvari.
Moderatorka: Nada Gogić
Gosti:
- Robert Čoban, osnivač i predsednik, Color Press Group
- Ana Mirković, psihološkinja i direktorka, Digital Communication Institute
- Vanja Bahilj, kopirajterka i kolumnistkinja
- Bojan Klačar, istraživač i izvršni direktor, CeSID