Srbija

28.01.2015. 13:38

Novosti

Autor: Nova Ekonomija

Autobuska stanica Lasta se ove godine seli na novu lokaciju?

Srbija

28.01.2015. 13:38

Autobuska stanica Lastabiće u drugoj polovini godine preseljena iz centra grada na Novi Beograd.
Obaveštenje o hitnoj selidbi rukovodstvu firme saopštili su prošle sedmice čelni ljudi u gradu.
U „Lasti“, međutim, strahuju od odluke koja bi mogla da proizvede ozbiljne posledice i po ovo preduzeće, ali i po putnike i saobraćaj u srpskoj prestonici.
Prema rečima Nenada Jeftića, direktora za investicije u „Lasti“, 21. januara na sastanku sa gradskim arhitektom i šefom kabineta gradonačelnika, saznali su da je u prvoj fazi izgradnje „Beograda na vodi“ u planu iseljenje autobuske stanice.
„Očekivali smo iseljenje, ali za dve-tri-četiri godine, kako se bude odvijala realizacija projekta. Međutim, dinamika je da se pripreme za raseljavanje završe u prvoj polovini ove godine, a da u drugoj polovini počne preseljenje na novu lokaciju“, kaće Jeftić. – Ponuđena je privremena lokacija u Bloku 42 na Novom Beogradu, na placu „Parking servisa“ kod „buvljaka“. 
Od predstavnika „Laste“ se očekuje da se u kratkom roku izjasne o tehničkim uslovima preseljenja. Ali, posle sastanka sa gradskim ocima, ostalo je mnogo nejasnoća. 
„Dobili smo obaveštenje o iseljavanju, ali ne i plan kako će se taj posao obaviti. Mi sebe nećemo iseliti, nego će rešenjem neko morati to da uradi, pri čemu mora da se ispoštuju imovinsko-pravni odnosi“, istakao je Jeftić. – Ova firma jeste državna, ali rušenje autobuske stanice, bez naknade, značilo bi kapitalni gubitak. Naravno da postoje državni interesi i „Lasta“ nema nameru da tome staje na put. Samo nas zanima organizovan sled događaja. 
U „Lasti“ kažu da adekvatna rešenja moraju da ponude grad i gradske institucije. 
„Ne bismo želeli da dođemo u situaciju da nešto hitno mora da se uradi, a da to dočekamo nepripremljeni, zato što se sve radi u minut do 12“, jasan je Jeftić. – U situaciji gde je u toku ove godine neophodno iseliti prigradsku autobusku stanicu, mora se uraditi redefinisanje, odnosno, priprema i izrada novih linija prigradskog prevoza. Znači, ako se gasi polazna tačka, autobuska stanica „Lasta Avala“, onda mora da se zna i proračun kakve će linije biti. Da li će biti skraćene, kružne, kuda će ići, kao i gde će se nalaziti stanica, da se urede prilazi i izlazne saobraćajnice. Ta rešenja je dužna da uradi Direkcija za javni prevoz, a Skupština grada usvoji. 
Međutim, posle sastanka u gradu ne zna se ni koliki je plac predviđen za raseljavanje, da li postoji neophodna infrastruktura – struja, voda, kanalizacija, kišna kanalizacija. Koliko će imati perona? Da li će biti montažni objekat? Ima li adekvatan ulaz i izlaz sa stanice, rampe, odgovarajuće prilazne saobraćajnice? 
„Uočavamo ozbiljna kašnjenja u smislu izrade plana, jer nam ništa od tih detalja nije predočeno niti imamo informaciju da li je izrada plana prigradskih linija već urađena“, objašnjava Jeftić.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Ни ове године нећемо остављати зимницу, јер тата још није оставио цигаре, а мама све коментаре на Facebooku.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.