Svet

24.11.2020. 10:08

Poslovni.hr, Jutarnji list

Autor: Nova Ekonomija

Amazon i Hrvatska pošta zaključili ekskluzivni ugovor, odredbe nepoznate

Sredinom ovog meseca Amazon je započeo ekskluzivnu saradnju sa Hrvatskom poštom (HP) na isporuci paketa za hrvatsko tržište s perspektivom pokrivanja tržišta susednih zemalja, pre svega Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore....

Foto: Wikimedia

Svet

24.11.2020. 10:08

Sredinom ovog meseca Amazon je započeo ekskluzivnu saradnju sa Hrvatskom poštom (HP) na isporuci paketa za tamošnje tržište, s perspektivom distribucije robe i u susednim državama, pre svega Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. Međutim, zasad ni Hrvatska pošta ni Amazon ne žele zvanično da komentarišu ovo poslovno partnerstvo, piše portal Poslovni.

Međutim, kako piše Jutarnji list, Amazonovi paketi poslednjih dana prolaze kroz Novi sortirni centar Hrvatske pošte u Velikoj Gorici.

Na pitanje Jutarnjeg lista, Džo Kempen, izvršna direktorka korporativnih komunikacija u Hrvatskoj pošti, odgovorila je na direktno pitanje o saradnji sa Amazonom, rekavši da „Hrvatska pošta ima sve više partnera, odnosno veb prodavaca za koje isporučuje“.

Amazonovi tehnički eksperti posetili su prošlog leta Hrvatsku i novoizgrađenu sortirnicu HP u Velikoj Gorici, koja vredi 46 miliona evra (350 miliona kuna), ali je rok za otvaranje sortirnice odložen za nekoliko meseci, kako bi se ispunili svi rokovi i uslovi tehničkog pregleda.

Novi sortirni centar u Velikoj Gorici imaće mašinu za automatsko sortiranje paketa, koja za sat vremena može da obradi 15.000 paketa. 

To omogućava Hrvatskoj pošti da se proširi na brzo rastućem tržištu paketa, a Kempen ističe da sa ovim znanjem i kapacitetom mogu „spremno da odgovore na zahteve najvećih i najbrže rastućih svetskih kompanija i budu lider u ovom delu Evropske unije i regiona“.

„Svoju mrežu za sortiranje i logistiku postavili smo na takav način da možemo optimalno pokriti područje Hrvatske i biti okrenuti ka regionu, a ovo je postrojenje koje je jedinstveno i napravljeno u skladu sa potrebama, odnosno projekcijama“, kaže Kempen.

Hrvatska pošta ima sve jaču konkurenciju na tržištu, posebno DPD Grupu, ali i sve veće interesovanje raznih igrača. 

Pre tri godine pošta je ugovorila saradnju sa DHL-om, a trenutno sarađuje sa najvećim regionalnim e-trgovcem eKupi, zatim sa Bazaar-om, koji je najbrže rastući e-prodavac u Hrvatskoj, a ima mogućnosti za saradnju sa Shopsterom, projektom e-trgovine. 

United Group, koja je kupila Tele2 u Hrvatskoj takođe planira da razvije internet trgovinu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.