Srbija

15.12.2020. 13:23

NUNS

Autor: Nova Ekonomija

Počinje kampanja „Novinari su #Neophodni radnici“

Evropska federacija novinara (EFJ) pokrenula je, u partnerstvu sa svojim podružnicama u regionu i u Turskoj, kampanju na društvenim mrežama, radi podizanja svesti o potrebi da se novinari smatraju neophodnim radnicima.Nezavisno udruženj...

Foto: Pixabay

Srbija

15.12.2020. 13:23

Evropska federacija novinara (EFJ) pokrenula je, u partnerstvu sa svojim podružnicama u regionu i u Turskoj, kampanju na društvenim mrežama, radi podizanja svesti o potrebi da se novinari smatraju neophodnim radnicima.

Nezavisno udruženje novinara Srbije saopštilo je da je pandemija COVID-19 mnogim novinarima značila duže radno vreme, niže plate, ograničenja putovanja, nedostatak zaštitne opreme i zdravstvenog osiguranja, što ih dodatno izlaže virusu.

„Iako su neke vlade odlučile da kategorizuju novinare kao ključne radnike, zajedno sa radnicima u zdravstvu i socijalnoj zaštiti, prehrambenoj industriji ili nastavnicima, druge to nisu  učinile. Ovaj status ‘neophodnog radnika’ omogućava im pristup brojnim pogodnostima kao što su sloboda kretanja, plaćeno bolovanje, zaštitna oprema, novčana naknada ili pristup brizi o deci“, dodaje se u saopštenju.

NUNS navodi i da ovom kampanjom novinarska udruženja i sindikati podsećaju nas da „iza ekrana ljudi i vesti koje konzumiramo nekoliko puta dnevno, novinari i medijski radnici vredno rade u teškim uslovima kako bi na najbolji mogući način informisali javnost“.

Generalni sekretar EFJ Rikardo Gutierez pozvao je sve evropske vlade da novinare smatraju neophodnim radnicima i pruže im odgovarajuću nadoknadu.

„Novinari su bili kritični prema vladinom odgovoru na COVID-19. Oni su verifikovali informacije, držali odgovornim zvaničnike, istraživali mnoge uglove pandemije, intervjuisali stručnjake. Informativni mediji su postali suštinski javni servis, doživeli smo ogroman porast konzumacije vesti. To bi trebalo nekako da se odrazi“, kazao je Gutierez.

Kampanju koordinira Evropska federacija novinara (EFJ) u okviru projekta koji je finansirao UNESCO „Izgradnja poverenja u medije u jugoistočnoj Evropi i Turskoj“ u partnerstvu sa podružnicama u Albaniji (APJA), Bosni i Hercegovini (BH Novinari), Kosovo (AJK), Crna Gora (SMCG), Severna Makedonija (SSNM), Srbija (SINOS i NUNS) i Turska (TGS).

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.