Svet

15.12.2020. 13:25

Axios

Autor: Nova Ekonomija

Apple predstavio nove oznake za zaštitu privatnosti na svojim aplikacijama

Kompanija Apple objavila je koje su nove oznake za svoje aplikacije na njenoj onlajn prodavnici App Store, prenosi portal Axios. Oznake će služiti korisnicima da se informišu o vrsti, načinu i svrsi prikupljanja njihovih podataka prilikom i...

Foto: Pixabay

Svet

15.12.2020. 13:25

Kompanija Apple će novim oznakama u App Store-u korisnike informisati o vrsti, načinu i svrsi prikupljanja njihovih podataka prilikom instalacije neke aplikacije, prenosi portal Axios.

Informacije o prikupljanju podataka će ličiti na podatke o hranljivoj vrednosti proizvoda („nutrition labels“), što će korisnicima olakšati odlučivanje da li će instalirati neku aplikaciju na svoje uređaje. 

Ipak, neki programeri ocenjuju da informacije kojima će se to objašnjavati i dalje preopširni, kao i da tekstovi mogu da zavaraju korisnike, navodeći ih da pomisle kako se o njima sakuplja mnogo više informacija nego što je potrebno.

Apple je na velikoj konferenciji u junu 2020. najavio da će do januara početi sa praksom kojom od kreatora aplikacija zahteva da javno dostavljaju precizne informacije o vrsti podataka koji se sakupljaju o korisnicima.

Prošle nedelje taj rok je istekao, a Apple tvrdi da su svi programeri koji izrađuju aplikacije, uključujući i njihove, morali odgovore na listu pitanja o podacima koji se prikupljaju.

Apple inače na svoje uređaje unapred instalira neke aplikacije, poput Messages-a, a neke od njih se i ne nalaze na onlajn prodavnici App Store, jer ni ne mogu da se obrišu sa njihovih urađaja.

Kompanija je saopštila i da će nove oznake za aplikacije biti objavljene na internet stranicama, što prema pojedinim kritičarima nije u redu, jer se na taj način, kako smatraju, favorizuju njeni proizvodi.

APPLE SMANJUJE PROVIZIJU NA APPLE STORE-U ZA MALE FIRME

KAKO FUNKCIONIŠE NOVO REŠENJE?

Kada korisnik poseti stranicu proizvoda za aplikaciju u Apple prodavnici, stranica mu pokazuje vrste podataka koje neka aplikacija može da prikupi i da li će se i kako oni koristiti.

Kako se naglašava podaci koji se sakupljaju i o kojima će korisnici aplikacija biti unapred obavešteni, biće podeljeni u tri kategorije: podaci koji se koriste za praćenje korisnika, podaci o korisniku i podaci koji nemaju veze sa korisnikom.

Apple navodi i da su nove oznake deo napora da zadrži prvo mesto u zaštiti privatnosti svojih korisnika, jer je to kako se ističe „osnovno ljudsko pravo“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.