Srbija

27.12.2020. 11:04

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Kešetović: Poverenje ključno za vakcinaciju

Foto: Pixabay

Srbija

27.12.2020. 11:04

Profesor Fakulteta bezbednosti i stručnjak za krizni menadžment Želimir Kešetović ocenio je za Novu ekonomiju da su sva pravila krizne komunikacije narušena više puta u toku pandemije. To kod građana prouzrokuje nepoverenje u institucije što može predstavljati problem i za proces vakcinacije.

„Poverenje je ključna stvar u kriznoj komunikaciji, a ono se teško stvara, a lako se gubi, a kada se izgubi, onda ga je jako teško povratiti“, kaže Kešetović.

On kao primer navodi uporednu praksu evorpskih država kada je u pitanju suzbijanje virusa H1N1, poznatijeg kao svinjski grip i vakcinacije građana u toku te pandemije.

„Kada je švedski ministar rekao građanima Švedske da se vakcinišu, njega je poslušalo, mislim 67 posto. Kada je gospodin Tomica Milosavljević rekao, njega je poslušalo 3 posto. Iako se i Boris Tadić vakcinisao pred kamerama itd. Ali to govori o poverenju, odnosno nepoverenju u komunikatore i o lošoj kriznoj komunikaciji. I onda je ostao veliki stok vakcina neiskorišćen. Onda je problem kako to uništiti“, kaže Kešetović.

On dodaje da se boji kako će ovoga puta teći vakcinacija i smatra da oprečne najave o tome kada bi vakcina mogla da stigne u Srbiju, kao i nekadašnje najave ministra zdravlja Zlatibora Lončara da bi naša država mogla sama da napravi vakcinu loše utiču na poverenje i iako ljudi vole da ih čuju, nisu dobre za komunikaciju na duže staze.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.