Savez pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) saopštio je da su trgovinski lanac Lidl prijavili tržišnoj inspekciji zbog, kako navode, „osnovane sumnje na obmanjujuću poslovnu praksu“ prilikom prodaje meda. SPOS ocenjuje da Lidl pokušava da sebe stavi u povlašćeni položaj na tržištu i reklamira med „suprotno zakonskim propisima“.
SPOS u navodi da je propisima zabranjeno reklamiranje meda sintagmom „100% prirodni med“, jer med može da bude isključivo prirodan, a ako nije prirodan „u smislu zakona se ne može nazvati medom“.
„Znači, pčelarima je zabranjeno da to napišu, a Lidl to uveliko primenjuje“, navode u SPOS-u.
Prema njihovim rečima, to je isključivi posao tržišne, a ne veterinarske inspekcije, jer se ne radi o kvalitetu meda, niti to piše na etiketi proizvoda.
SPOS: PORASLA CENA MEDA, BAGREM PREKO 6,2 EVRA ZA KILOGRAMNavode i da neće uvažiti tvrdnje eventualne tvrdnje tržišne inspekcije ako se proglasi nenadležnim za problem.
U suprotnom će, kako najavljuju u SPOS-u, obavestiti vrh države i sve medije o eventualnom izostanku njihove reakcije.