Gugl će doprineti sa 25 miliona evra novoosnovanom Evropskom fondu za medije i informacije za borbu protiv lažnih vesti, objavila je ta kompanija usred kritika da tehnološki džinovi ne rade dovoljno na razotkrivanju dezinformacija u onlajn prostoru, piše Euractiv.
U prethodnoj godini su pandemija COVID-19 i predsednički izbori u SAD podstakli ogorman rast dezinfromacija i neki su okrivili društvene medije da su nedovoljno proaktivne u rešavanju tog problema.
Istovremeno su države i njihova regulatorna tela nagovestili da mogu da preuzmu ozbiljne restriktivne mere zbog toga.
Evropski fond za medije i informacije, koji su poslednjih dana marta pokrenuli Fondacija Gulbenkijan i Evropski univerzitetski institut (EUI), za cilj ima da privuče istraživače, one koji proveravaju činjenice (fact-checkers), neprofitne organizacije i druga tela usmerena na javni interes da pomognu u borbi protiv lažnih vesti.
„Tokom prošlogodišnjih izazova pokazalo se da je važnije nego ikad da ljudi dobijaju tačne informacije i sortiraju činjenice“, napisao je u blogu prvi čovek Gugla za biznis i operacije u EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika) Metju Britin.
Predviđeno je da Fond funkcioniše pet godina, navodi se.
Projekte će ocenjivati i birati Evropska opservatorija za digitalne medije, projekat Evropske komisije iz 2020. u kome učestvuju i istraživači, kao i oni koji proveravaju činjenice.