Vesti iz sveta

05.08.2021. 10:45

Nova ekonomija, Slobodna Dalmacija

Autor: Nova Ekonomija

Vlasnicima apartmana na Jadranu „iznenada“ neko umre, pa otkazuju rezervacije

Samo prijava inspekciji pomaže. ...

Foto: Novaekonomija

Pojedini vlasnici apartmana na Jadranu otkazuju gostima rezervacije smeštaja dogovrene pre nekoliko nedelja po nižim cenama, da bi ih danas iznajmili po višim, pišu mediji u regionu. Međutim, ovakvih žalbi pune su i FB grupe domaćih turista, naročito onih koji su letovali u Albaniji, a kojima se otkazuje čak i smeštaj „dogovoren“ preko Bukinga. Nakon što zainteresovani putnik stupi u kontakt sa vlasnikom apartmana, šema je obično da gazda insistira da komunikaciju ne treba nastaviti zvanično mejlom, već telefonom. Nakon nekoliko nedelja, smeštaj se otkazuje pozivanjem na različite razloge.

Nakon što su primili rezervacije, neki od njih sada uz smešne izgovore otkazuju te rezervacije i primaju druge goste po višim cenama, piše list Slobodna Dalmacija iskustva iz HrvatskeSmeštaj otkazuju zbog „smrtnog slučaja u porodici“, „gostiju zaraženih koronom“…

U FB grupi Letovanje u Albaniji, koja okuplja nekoliko desetina građana Srbije i drugih zemalja u okruženju, koji tu razmenjuju iskustva o poseti Albaniji, poslednjih dana sve se više čitaju iskustva ogorčenih putnika kojima je aranžman, čak i za porodicu, otkazan par dana uoči polaska na put.

Plaža u Valoni, Albanija

„Čitali smo da se mnogima otkazuje smeštaj neposredno pre dolaska a to osetismo i na svojoj koži. Hotel Summer Gate (Vila Afrimi) u Ksamilu nam je jutros otkazao smeštaj od 15-25.avgusta. Pre mesec dana smo ih kontaktirali direktno i sve dogovorili. Hteli smo da uplatimo depozit ali su nam rekli da nije potrebno i da ćemo platiti kad dođemo. Takođe nam obećali da će nam obezbediti i lezaljke na obližnjoj plaži da ne bi jurcali okolo sa troje male dece. Obećanje pusto radovanje!„, napisala je jedna putnica.

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (JUTA)  Aleksandar Seničić rekao je za Novu ekonomiju da im se turisti iz Srbije nisu javljali da se žale na ovaj problem.  „Pretpostavljam jer ljudi znaju da se mi bavimo radom tursitičkih agencija“, rekao je on.

Seničić, međutim, kaže da je za taj problem čuo u medijima i na društvenim mrežama, ali da se tu radi o turistima koji su smeštaj organizovali u individualnoj režiji.

„Tu sam čovek donosi odluku kako će da putuje i kako će da plati smeštaj, tu svi problemi koji nastaju su između onoga koji plaća i onoga koji mu izdaje smeštaj, kada nema uključene turističke agencije,“ rekao je Seničić.

Seničić kaže da je za takve situacije čuo i u Hrvatskoj i u Grčkoj i u još nekim destinacijama, da to svakako nije profesionalno, ali da kada se nešto radi individualno i samostalno, nemate mogućnost da se pozivate na bilo kakav ugovor.

„Zato to i nije preporuka da se radi, već da se ide preko firmi, agencija, koje rade regularno i imaju ugovore sa tim partnerima, pa do takvih slučajeva ne bi smelo da dođe“, proučio je on.

Seničić je objasnio da kada uplatite aranžman u nekoj stranoj državi, sva prava možete da osvtarijete isključivo u toj državi, a ne u svojoj.

„To jeste problem, zato se radi preko onih koji imaju licencu da to rade. Ne možete da se zaštitite kada samostalno, van svakog sistema rezervišete smeštaj negde“, kaže Seničić.

Na šta se „vade“ vlasnici?

Smeštaj u Hrvatskoj na primer otkazuju zbog „smrtnog slučaja u porodici“, „gostiju zaraženih koronom“.

„Redom su opravdanja iznajmljivača kako imaju smrtni slučaj u porodici pa, eto, ne žele da neko vreme iznajmljuju apartmane, zatim kako su im se gosti zarazili Covidom 19 pa moraju da im omoguće da ostanu još 14 dana u istom apartmanu/kući“, kažu za Slobodnu Dalmaciju gosti koji zapravo nisu postali gosti jer su prevareni.

Dubrovnik

Ti gosti su još prošle zime rezervisali smeštajne jedinice, uplatili depozit za njih, a potom dan ili dva pre dolaska na željenu destinaciju dobili otkaz rezervacije.

Svima je jasno kako se dogodilo sledeće: u strahu od loše sezone iznajmljivači su nudili takozvane damping cene i svoj prostor nudili za znatno niže cene od uobičajenih. Sada kada su shvatili da sezona ide gotovo pa normalnim tokom odbacuju te jeftine rezervacije i traže goste po punoj ceni.

Hrvatska za deset godina izgubila 500.000 radnika

Nisu svi iznajmljivači takvi, naravno. Mnogi kažu kako je „data reč zakon“.

Jedna žena odlučila je još u martu da rezerviše apartman nedaleko od Splita, za četiri osobe, nedelju dana boravka, sa uplaćenom akontacijom od 100 evra. Međutim, iznajmljivač je dva dana pre polaska na put otkazao rezervaciju.

„Razlog su navodno gosti iz Nemačke koji su u apartmanu i koji su dobili koronu. Kad sam im ljuta rekla kako ću im poslati inspekciju, molili su da ih se ne prijavi“, prepričala je sagovornica Slobodne Dalmacije.

U mestu Podstrani, kako se dodaje zabeležena je slična priča, ali drugačiji razlog otkazivanja: pre samog dolaska goste je nazvao „gazda“ i otkazao im rezervaciju jer, navodno, neće da prima goste zbog smrtnog slučaja u porodici.

Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, kaže da sličnih pritužbi nije imao, a isto tvrde i iz Hrvatske turističke zajednice.

Tamo kažu da nisu imali saznanja o ovakvim nepoštenim praksama iznajmljivača i naglašavaju da je takva praksa nepoštena prema turistima, kao i da na račun kratkoročne dobiti narušava ugled samog iznajmljivača i same destinacije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.