Srbija

06.08.2021. 10:13

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Francuski Egis radi idejni projekat i procenu uticaja na životnu sredinu za drugu liniju metroa

Grad Beograd, JКP "Beogradski metro i voz" i francuska kompanija "Egis Rail" potpisali su ugovor za projektovanje druge linije beogradskog metroa, za koju je sredstva obezbedila Vlada Srbije, rekao je zamenik gradonačelnika Goran VesićOn je go...

Pixabay

Srbija

06.08.2021. 10:13

Grad Beograd, JКP „Beogradski metro i voz“ i francuska kompanija „Egis Rail“ potpisali su ugovor za projektovanje druge linije beogradskog metroa, za koju je sredstva obezbedila Vlada Srbije, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Podsećamo, u intervjuu sa francuskim ambasadorom Žan Luj Falkonijem, Nova ekonomija je pitala, kako gleda na činjenicu da su poslovi na izgradnji metroa u kojem učestvuju kineske i francuske kompanije, rezultat direktnih pregovora dve strane, i da direktno zaobilaze procedure javnih nabavki koje su deo poglavlja 5. o priključivanju Uniji?

Vesić je gostujući u jutarnjem programu Studija B kazao da će francuska kompanija Ežis prema ovom ugovoru, izraditi tehničku dokumentaciju, odnosno studiju opravdanosti i idejni projekat sa studijom procene uticaja na životnu sredinu za drugu liniju metroa od stanice „Bežanija“ do stanice „Mirijevo“, prenosi Beoinfo.

„Na Bežanijskoj kosi planiran je zajednički depo za linije 2 i 3. Projektovanje depoa je sastavni deo ovog ugovora. Rok za završetak ugovora je 25 meseci, kako bi 2023. godine počela izgradnja druge linije, koja treba da bude završena 2030. godine. Početak izgradnje prve linije beogradskog metroa predviđen je za novembar ove godine, a završetak 2028. godine“, rekao je Vesić. 

Plan za metro „jedan od najkontroverznijih“ u decenijskom planiranju Beograda

Za izgradnju prve dve linije metroa Republika Srbija je obezbedila 4,6 milijardi evra, rekao je Vesić. 

Planirano je da prva metro linija poveže Železnik i Mirijevo, a druga metro linija  Mirijevo i Zemun.

Najviše kritika stručne javnosti usmereno je na to što planirane linije metroa idu kroz nenaseljene delove grada.

Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva na gotovo 50 odsto trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine, pisao je stručni portal Beobuild.

Trasa prve linije zaobićiće i Prokop i Klinički centar Srbije. 

Izgradnja beogradskog metroa koštaće oko šest milijardi evra

Metro će graditi francuska kompanija Alstom i kineska kompanija Piwer China. Alstom će raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa, dok će građevinske radove obaviti kineska kompnija.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.