Srbija planira da se zaduži 70 miliona evra kod OTP banke za rekonstrukciju i modernizaciju železničke pruge Subotica-Horgoš granica sa Mađarskom (Segedin).
Kredit se odobrava na rok od 84 meseca (sedam godina), piše u Predlogu zakona o zaduživanju Republike Srbije kod OTP banke za potrebe finansiranja rekonstrukcije i modernizacije ove železničke pruge.
Srbija se ugovorom obavezuje da plaća kamatu po obračunatoj nominalnoj kamatnoj stopi formiranoj primenom referentne kamatne stope šestomesečni EURIBOR-a uvećane za fiksnu maržu od 1,85 odsto godišnje.
Datum plaćanja rate/kamate je 15. april i 15. oktobar svake godine. Sredstva zajma se mogu povlačiti u roku od 18 meseci nakon stupanju na snagu ugovora o kreditu.
Kako napraviti održivu železnicuPojekat rekonstrukcije i modernizacije pruge Subotica-Horgoš granica sa Mađarskom (Segedin) je proglašen projektom od posebnog značaja za Srbiju.
Кomercijalnim ugovorom koji je potpisan 12. juna 2021. godine, predviđena je ugovorena vrednost Projekta do 10,2 milijarde.
Projekat se finansira delom iz budžeta Srbije, a delom iz kredita između Zajmodavca i Srbije.
Ugovorom o kreditu predviđen je iznos od 70 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti, dok će država kao finansijer projekta izvršiti avansno plaćanje u iznosu od 20 odsto od prihvaćenog ugovorenog iznosa.
Država daje 200 miliona dinara za otpis duga Srbija VozaU obrazloženju zakona se navodi i da je projekat rekonstrukcije modernizacije pruge Segedin – Reske – Horgoš – Subotica – Baja je od izuzetnog značaja za Srbiju i Mađarsku.
Na teritoriji Srbije nalaze se dve deonice, Subotica – Horgoš – Državna granica (Reske) u dužini od 26,63 km i deonica Subotica – Državna granica (Čikerija) u dužini od 11,90 kilometara.