Srbija

29.09.2021. 13:59

Katarina Baletić

Autor: Nova Ekonomija

Prodaje se firma ZGOP, koja gradi železnicu do Mađarske

Hoće li prodaja uticati na završetak pruge Beograd - Novi Sad?...

Foto: Flickr - Dariusz Sieczkowski

Srbija

29.09.2021. 13:59

Većinski vlasnik firme ZGOP iz Novog Sada, Integra Constuction iz Kazahstana, prodaje ovu kompaniju domaćem preduzeću Extra-auto transport iz Vrbasa.

ZGOP trenutno izvodi radove na modernizaciji i rekonstrukciji železničke pruge koja povezuje Mađarsku i Srbiju na deonici Beograd centar – Stara Pazova, kao i na deo radova na deonici Stara Pazova – Novi Sad. Takođe, ZGOP radi i na sanaciji prige Niš – Zaječar i to deonice Matejevac – Svrljig i Svrljig – Knjaževac.

KAKO NAPRAVITI ODRŽIVU ŽELEZNICU

Preuzimanje vlasništva kompanije ZGOP od strane firme iz Vrbasa doprineće boljoj organizaciji, povećanju raspoloživih potrebnih resursa za unapređenje kvaliteta i ubrzanje pružanja usluga, kaže za Novu ekonomiju direktor preduzeća ZGOP Zoran Stanojević.

„Sada već zajednički činimo napore da svoj deo radova na pomenutim deonicama završimo u što kraćem roku, sa napomenom da krajnji rok završetka ne zavisi samo od nas“, odgovara Stanojević na pitanje da li će prodaja ZGOP-a uticati na završetak radova na deonicama železničke pruge.

Komisija za zaštitu konkurencije odobrila je po skraćenom postupku da Extra-auto transport kupi preduzeće ZGOP. U obrazloženju Komisije se navodi da je Extra-auto transport podneo zahtev u junu ove godine.

Podnosilac prijave je naveo da većinu svojih prihoda ostvaruje izgradnjom i rekonstrukcijom puteva, mostova, nadvožnjaka i slično. Tako se može zaključiti da u 2020. godini nije ostvario prihode od izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica što je osnovna delatnost ZGOP.

PUTOVANJE SRPSKOM ŽELEZNICOM: UDOBNO I POMALO NOSTALGIČNO ISKUSTVO

Ova kompanija je u vlasništvu Marka Sokanovića (35 odsto), firme Extra Agrar iz Vrbasa (35 odsto), dok je 30 odsto vlasništva u sopstvenom udelu društva.

Jedini vlasnik kompanije Extra Agrar iz Vrbasa je Željko Karišić.

Extra-auto transport i Integra Constuction su u junu potpisali Obavezujuću ponudu za kupovinu akcija kompanije ZGOP., To znači da bi obe strane morale da plate penale u slučaju da odustanu od transakcije.

ZGOP privatizovan 2017. godine, ima preko 250 zaposlenih

Preduzeće ZGOP je privatizovano 2017. godine kada je kupila firma „Zhol Zdondeushi“ iz Kazahstana. Kompanija koja kupila domaću firmu iste godine menja svoj naziv u Integra Construction.

ZGOP je tokom 2020 godine bio angažovan na radovima remonta i izgradnje pruge za Infrastrukturu Železnice Srbije na deonicama Senta-Subotica i Niš-Zaječar, za China Railway 21st Bureau Group na modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko – srpske železničke veze na teritoriji Republike Srbije na deonici Beograd Centar – Nova Pazova, za TENT rešetanje i regulisanje koloseka na deonici Stubline-Vorbis, navodi se u godišenjem izveštaju o poslovanju ovog preduzeća.

Takođe, preduzeće je vršilo popravku mašina za RŽD International, kao i iznajmljivanje mehanizacije.

Prosečan broj zaposlenih u prošloj godini je 268.

PLANIRA SE RUŠENJE UPRAVNE ZGRADE BEOGRADSKOG ŽELEZNIČKOG ČVORA U PROKOPU

Usled otežanih uslova poslovanja bila je smanjena realizacija što je dovelo i do smanjenja prihoda od poslovanja u odnosu na 2019 godinu, piše u godišnjem izveštaju.

U 2020. godini ZGOP je ostvario poslovne prihode u iznosu 1.054.196 hiljada dinara i poslovne rashode u iznosu 935.072 hiljada dinara, odnosno ostvarilo je poslovni dobitak u iznosu 119.124 hiljada dinara.

Privredno društvo za građenje, remont i održavanje pruga – ZGOP a.d. Novi Sad osnovano je 1957. godine, u okviru Jugoslovenskih Železnica, odnosno ŽTP Beograd i ŽTP Novi Sad, piše na sajtu kompanije.

„Za više od 60 godina poslovanja, ulažući znanje, rad i trud, radnici ZGOP-a izgradili su i remontovali preko 6.000 km železničkih pruga.“

Usluge ZGOP-a obuhvataju gradnju, remont i održavanje pruga, održavanje pružne i građevinske mehanizacije, te laboratorijska ispitivanja, dodaje se.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.