2021

20.12.2021. 14:05

Lideri društvene odgovornosti 2021

Autor: Nova Ekonomija

Zdravo dvadesete

Platforma je namenjena   zdravim navikama, energiji i dobrom raspoloženju dvadesetogodišnjaka  U cilju prevencije i očuvanja zdravlja mladih ljudi u Srbiji, kompanija Galenika pokrenula je platformu „Zdravo dvadesete&...

Galenika a.d. Beograd

2021

20.12.2021. 14:05

Platforma je namenjena   zdravim navikama, energiji i dobrom raspoloženju dvadesetogodišnjaka 

U cilju prevencije i očuvanja zdravlja mladih ljudi u Srbiji, kompanija Galenika pokrenula je platformu „Zdravo dvadesete“, projekat od nacionalnog značaja. Ideja je da se mladim ljudima pruži kredibilan izvor informacija o važnosti prevencije hroničnih, nezaraznih oboljenja uz savete eminentnih medicinskih stručnjaka i plasman savremenih zdravstvenih saveta, a sve kroz sadržaj oblikovan u skladu sa potrebama mladih.

Studentska populacija predstavlja onaj deo društva koji se nalazi na životnoj prekretnici. Iako se oni u pravnom smislu smatraju odraslima, oni to u praksi i dalje nisu, te im je veoma teško da uspostave balans između ta dva sveta. Manjak iskustva i prevelika očekivanja kada su studenti u pitanju, dovode ih u poziciju da su često izloženi velikoj količini stresa, a posledično zaborave da se posvete zdravim životnim navikama.

Takođe, tokom studentskog perioda, mladi se često nađu u situaciji da imaju veliki broj obaveza, što prouzrokuje hroničan osećaj da su pod pritiskom i uvek sa manjkom vremena za sve aktivnosti u toku dana. U takvim uslovima oni vrlo često zaborave ili ne nauče da treba da budu odgovorni prema sebi i da brinu o sopstvenom zdravlju. 

„Zdravo dvadesete“ je održivi društveno odgovorni projekat usmeren ka edukaciji i prevenciji hroničnih oboljenja i uspostavljanju zdravih principa koji su namenjeni mlađoj populaciji, pre svega studentima (18-25)

E-vodič

Projekat „Zdravo dvadesete“ za cilj ima podizanja svesti o prevenciji i pružanje podrške mladima da budu odgovorni prema sebi i sopstvenom zdravlju kako bi gradili održive navike i pravili zdravije izbore. Iako postoje određena znanja o prednostima zdravih životnih stilova, istraživanja sprovedena pre lansiranja platforme pokazala su da je mladima potrebna edukacija o prevenciji i očuvanju zdravlja. Kao prvi izvor na putu informisanja, u okviru platforme predstavljen je E-vodič pod nazivom „Kako da pronađete svoju ravnotežu i održite zdravlje“ u okviru kog se mogu pronaći relevantne informacije, preporuke i saveti kako izgradnjom zdravih navika izbeći određene tegobe, zatim kako prepoznati simptome i kada i kako reagovati ukoliko se pojave, uključujući odlaske na redovne preglede. E-vodič pokriva relevantne oblasti iz velikog spektra tema: ishrana, fizička aktivnost, mentalno zdravlje, kontracepcija, zavisnosti, hormoni i alergije. 

E-vodič je besplatno dostupan na veb-sajtu dvadesete.rs koji predstavlja jednu od platformi za komunikaciju i informisanje dvadesetogodišnjaka, a na kojoj su osim E-vodiča dostupni i saveti iz oblasti života i zdravlja relevantnih za mlade.

Prema svetskim istraživanjima, brojna oboljenja među studentima predstavljaju posledicu njihovog načina života i nedostatka svesti o važnosti sopstvenog zdravlja, higijene i redovnih sistematskih pregleda

Sadržaj E-vodiča i platforme, iako primamljivog dizajna i stila kreiranog tako da odgovara ciljnoj grupi, nosi veliku odgovornost i zato je kompanija Galenika angažovala vrhunske eksperte iz datih oblasti kako bi obezbedila najviši mogući kvalitet i kredibilitet

Važnost projekta usled pandemiije virusa Covid-19

Kao posledica trenutne, nezavidne situacije u svetu, sve se više govori o važnosti mentalnog zdravlja, a pandemija korona virusa istakla je značaj održavanja mentalne higijene. Mlade posebno pogađa trenutna situacija – sprečeni su da izađu, da se socijalizuju i na taj način upoznaju nove ljude, da stvaraju kontakte, a sve ovo izuzetno utiče na njihovo raspoloženje i osećanja. 

Rezultati ankete, sprovedene u okviru same platforme, pokazali su da iako se dve trećine ispitanika izjasnilo da ume da prepozna znakove narušenog mentalnog zdravlja, čak 95 odsto mladih bi volelo da sazna više o simptomima i tehnikama pomoću kojih se mogu ublažiti blaži oblici narušenog mentalnog zdravlja. Anketa je takođe pokazala da većina njih, 40,3 odsto, ovakve vrste problema pokušava da reši sama, bez razgovora sa nekim od prijatelja, partnera, rođaka i slično. Ovo predstavlja zaista enorman procenat kada je ova tema u pitanju i kroz „Zdravo dvadesete“ se pruža podrška mladima i predstavlja im se nova kultura kroz koju će njihov problem biti sagledan sa treće, objektivne strane.

Gala kao glas generacije

Sa ciljem da se što više približi svojoj publici i ostvari ličniji odnos protkan poverenjem i osećajem sigurnosti, „Zdravo dvadesete“ platforma lansirala je Galu. Gala predstavlja glas generacije i glavni kanal komunikacije sa mladima.

Gala ima za cilj da se približi mladim generacijama, zadobije njihovo poverenje i stvori prostor za slobodnu dvosmernu komunikaciju. Ona predstavlja relevantnog sagovornika pokrivajući raznovrsne teme, fokusirajući se prvenstveno na uvođenje zdravih navika u svakodnevni život mladih. Ona je tu da razgovara sa mladima o svim temama, pruži im podršku i odgovore na sva pitanja i nedoumice koje mlade generacije imaju.

Izgradnja mreže partnera 

Kroz mrežu partnera na projektu, „Zdravo dvadesete“ su dobile kredibilitet, ali i veću vidljivost među populacijom kojoj je projekat namenjen. Za prvih godinu dana više od 10 partnera dalo je svoju podršku, a među njima su i Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Krovna organizacija mladih Srbije, Fondacija Novak Đoković, studentske organizacije, studentski centri…

Platforma „Zdravo dvadesete“ trenutno okuplja zajednicu od preko 9.000 ljudi, putem društvenih mreža Instagram, Facebook i Tik-Tok, kao i putem veb-sajta dvadesete.rs. Facebook stranica proširuje ciljnu grupu, te je pre svega namenjena roditeljima i porodicama dvadesetogodišnjaka. 

Takođe, važan deo ovog projekta predstavlja saradnja sa partnerima/influenserima koji su doprineli tome da ovaj projekat bude što prisutniji u medijskom svetu. Neki od najznačajnijih su ilustratorka Zombijana, influenserka Leyla Reiko, FFM kao platforma za sve koji nose odeću, tik-toker Styleof Andrew, portal Zabavnik.com i mnogi drugi. 

„PITAJTE DOKTORA”
Još jedan vid interakcije sa publikom jeste i rubrika „Pitajte doktora” u kojoj lekari specijalisti savetuju i odgovaraju na sva pitanja postavljena putem Instagram stranice „Zdravo dvadesete”. Pratioci imaju priliku da postave pitanja iz multilateralnih oblasti o kojima znaju malo ili ne znaju ništa, te da dobiju odgovore stručnih lica koja će im tematiku približiti na najkvalitetniji mogući način

#ROZEOKTOBAR: Sa Galenikom i Pantenolom u Mesecu borbe protiv raka dojke

Galenika u dugoročnoj misiji pomoći Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije

Kompanija Galenika je i 2021. godine donirala sredstva Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije (IORS). U pitanju je nacionalni institut koji se bavi dijagnostikom, lečenjem i savetovanjem onkoloških pacijenata. Tokom oktobra 2021. godine, Meseca borbe protiv raka dojke, Galenika je pokrenula kampanju #PantenolRozeOktobar posvećenu podizanju svesti o ovoj temi, istovremeno izdvajajući sredstva od prodaje Pantenol proizvoda za planiranu podršku. Iznos ovogodišnje donacije je 13.000 evra u dinarskoj protivvrednosti, a cilj je pomoć Institutu i dodatno unapređenje uslova lečenja pacijenata iz cele zemlje.

„Donacija Galenike je rezultat posvećenosti kompanije ljudima i brizi o zdravlju. Naša svrha se ogleda u obezbeđivanju kvaliteta, a to podrazumeva najviše standarde u proizvodnji, brigu o zaposlenima i potrošačima, ali i celokupnom društvu. Zahvalni smo svima koji su podržali akciju, jer zajedno doprinosimo podizanju svesti o važnosti prevencije i redovnih pregleda, kao i poboljšanju uslova dijagnostike i lečenja onkoloških pacijenata“, izjavio je Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika.

Rak dojke je najčešći oblik karcinoma i mesec borbe protiv ove bolesti ima za cilj podizanje svesti o učestalosti obolevanja i važnosti prevencije i pregleda, odnosno rane dijagnostike, koja znatno utiče na terapiju i uspešnost izlečenja.

Aktivnom komunikacijom do povećane pažnje u borbi protiv raka dojke

Galenika je svojom kampanjom aktivno podržala borbu protiv karcinoma dojke vodeći se principom Podeli-Podseti-Proveri, jer je borba protiv raka dojke tema koja zahteva povećanu pažnju i jačanje svesti. Kampanja je uključivala mnogobrojne medijske aktivnosti sa tekstovima i banerima posvećenim povećanju svesti o ovoj temi, otvorena je posebna veb-strana  pantenol.rs/rozeoktobar/ gde su putem interaktivnih video-priloga građani mogli da se informišu o važnosti samopregleda, kao i da pogledaju edukativno video-predavanje stručnjaka sa Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije o važnosti prevencije, kome su mogli i da postave pitanja. Kampanja je podrazumevala i značajnu promociju i širenje vidljivosti o ovoj temi i putem digitalnih kanala uz kreiranje posebnog Instagram filtera koji su korisnici društvenih mreža mogli da dele uz svoju fotografiju i na taj način se aktivno pridruže kampanji. Paralelno, Galenika je vršila promociju i putem promotivnih materijala u 2.000 partnerskih apoteka širom Srbije. Dodatno, kao odgovorna kompanija, Galenika je organizovala i akciju preventivnog pregleda za svoje zaposlene, kao i edukativna predavanja.

Važnost edukacije, informisanja i zajedništva 

Rak dojke je i najčešći zloćudni tumor kod žena u Srbiji. Svake godine se dijagnostikuje kod oko pet hiljada žena, a statistika kaže da jedna od osam žena tokom svog života oboli od raka dojke. Karcinom dojke je bolest koja pogađa veći procenat žena, ali je prisutna i kod muškaraca. Godišnji skrining pregledi i rana dijagnostika su od velikog značaja za tok i uspešnost lečenja. Brigom o sebi možemo mnogo da učinimo i za sebe i za druge, davanjem sopstvenog, pozitivnog, primera. Tema kakva je borba protiv raka dojke zahteva informisanje i zajedništvo. Svetska zdravstvena organizacija zato podizanje svesti o ovoj bolesti navodi kao najvažniji korak u ishodu lečenja i smanjenju smrtnosti. Pružanje edukacije o zdravlju, radi poboljšanja svesti žena o znacima i simptomima raka dojke i razumevanja važnosti ranog otkrivanja i lečenja, učinilo bi da se više žena redovno pregleda i konsultuje sa lekarom. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.