Na izmaku još jedne godine koju je na globalnom svetskom nivou obeležila borba protiv koronavirusa, retke su kompanije, van medicinskog sektora, koje su uspele bez problema da posluju s uspehom. U Srbiji je građevinska industrija beležila veliki rast poslednjih pet godina, a činjenica je da su na toj putanji ostale samo firme sa dobro organizovanim menadžmentom.
Jedna od njih je i Hörmann Serbia, a direktor Bojan Simović o poslovanju tokom 20021. govorio je za Novu Ekonomiju.
Ova godina, uz sve teškoće koje su je pratile, podjednako nam je dobra kao što je bila i prethodna. Obogatili smo naš tim novim kadrovima, kolegama koji se bave isključivo podrškom arhitektama, koji su nam veoma važni. Naša centrala je prethodnih godina razvila odlične softverske alate koji se odnose na naše proizvode i koji arhitektama pomažu u radu. Arhitekte pak s druge strane umeju da prepoznaju naš trud, pa tako, recimo u Nemačkoj, naša kompanija u kontinuitetu od njih dobija najviše ocene pri izboru najboljeg partnera. Reč je o prestižnoj nagradi „Architects Darling Award“ koju dodeljuje udruženje arhitekata kompanijama u građevinskom sektoru.
Uprkos pandemiji koronavirusa, zadovoljni smo poslovanjem, a s obzirom na trend energetske efikasnosti u ponudi imamo program vrata za industriju i građanstvo koje će štedeti i energiju ali i račune
Poznato je da ovde imate veliki prodajni i magacinski prostor, ali u poslednje dve godine trend onlajn prodaje je u ekspanziji. Kako ste pomirili ove dve prodajne strategije?
Kupovina vrata nije baš jeftina investicija kao kada na primer kupujete odeću. Kupac ipak treba sa svih strana da pogleda vrata, da ih dodirne, oslušne da li stvaraju buku prilikom otvaranja, da uživo proveri površinu, boju… Zahvaljujući našoj distributerskoj mreži u mogućnosti smo da sve zainteresovane kupce pošaljemo u izložbene prostore naših distributera, kako bi neposredno mogli da se uvere u kvalitet i izaberu po želji. Dodatna oprema za vrata kao što su daljinski upravljači, prijemnici, tasteri i slično, prodaju se putem onlajn prodaje koju je pokrenuo jedan od naših distributera.
Šta su evropski trendovi kad je reč o garažnim i industrijskim vratima?
U Evropi je energetska efikasnost već neko vreme tema broj jedan. U skladu sa tim se prilikom izgradnje privatnih i poslovnih objekata traže proizvodi koji imaju dobra izolacione karakteristike i koji omogućavaju uštedu energije na duži vremenski period. Trenutno radimo na par projekata čiji investitori zahtevaju takva vrata, pa sam siguran da će to tek uzeti maha kada dođe do neminovnog poskupljenja struje.
Da li je tačno da kupcima pružate mogućnost da sami „dizajniraju“ svoja vrata po želji?
Na tržištu garažnih vrata najraznovrsniju ponudu površina i boja definitivno ima Hörmann. U poslednje vreme sve je važnija individualizacija, pa smo prateći te trendove razvili proizvodnju koja omogućava da se na garažnim vratima odštampa fotografija koju je poslao kupac. Zahvaljujući raznovrsnoj ponudi kada su vrata u pitanju po pitanju površina, boja, motiva, dimenzija i dodatne opreme koju možete uzeti uz vrata, i najizbirljivi kupac može dobiti proizvod koji odgovara njegovim željama.
Kao što rekoste, vrata nisu roba poput odeće i obuće, i kupujemo ih na duži rok. Ali, ipak, da li postoji mogućnost produžene garancije, servisiranje ili slične usluge?
Naravno. Kao što svoje automobile voze na periodičan pregled i servis, takav odnos bi kupci trebalo da imaju i prema svojim vratima. Trošak je zanemarljv u odnosu na dobrobit koju imaju kada im vrata u svakom trenutku savršeno rade. Produženu garanciju često koriste investitori za svoje industrijske objekte, jer gubitak i poteškoće u poslu koji mogu da nastanu zbog toga što vrata nisu godinama održavana mnogo su veći od troška za redovno održavanje.