Cena litijuma, metala neophodnog za proizvodnju električnih automobila, dostigla je nov rekord, dok se rudarske kompanije širom sveta bore da povećaju proizvodnju i razviju nova nalazišta, piše ZeroHedge.
Istraživački tim Bloomberg NEF navodi da je Kina, kao najveći proizvođač baterija, izvestila prošle nedelje da je cena litijum-karbonata bila nešto više od 47.000 dolara po toni, što je povećanje od oko šest puta u odnosu na januar 2021. godine.
„Ulazimo u neku vrstu nove ere u pogledu cena litijuma u narednih nekoliko godina jer će rast biti jako snažan“, rekao je Gavin Montgomeri, direktor istraživanja za tržište sirovina za baterije u Wood Mackenzie.
On je dodao i da cene litijuma ove godine neće pasti kao prethodnih.
Litijum-jonske baterije postale su pristupačnije tokom poslednje decenije. U 2010. godini, paketi baterija su koštali 1.200 dolara po kilovat-satu, ali su od tada pali na 132 dolara do 2021. godine. Međutim, današnje rastuće cene mogle bi da povećaju cenu baterija na 135 dolara po kilovat-satu u 2022. godini.
Do porasta cena dolazi jer proizvođači električnih automobila, kao što je Tesla, izveštavaju o eksponencijalnom rastu potražnje u SAD, Evropi i Kini.
Litijum je jedan od glavnih elemenata u proizvodnju baterija za napajanje električnih vozila koja polako zamenjuju motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
Budući da se udeo električnih automobila povećava, potražnja za litijumom će rasti, te će cene ovog metala ostati visoke dok industrija batetrija ne razvije nove rudarske projekte za povećanje proizvodnje.
Globalna prodaja električnih automobila iznosila je oko 5,6 miliona u 2021. godini, u odnosu na 3,1 milion u 2020. godini, na ovo značajno povećanje prodaje je najviše urocala rastuća kineska potražnja.
Dalja prodaja električnih automobila u 2022. samo će sugerisati da će potražnja za litijumom nadmašiti proizvodnju i iscrpiti zalihe, pomažući da se cene održe na visokom nivou.