Sprovedeno je beleženje prometa učesnika u saobraćaju koje se smatra jednim od standardnih pristupa u istraživanju za potrebe takozvanog „OOH tržišta“, koje podrazumeva svaku vrstu spoljnog oglašavanja u vidu bilborda, plakata, svetlećih reklama… Cilj ovog istraživanja bio je da se putem beleženja ukupnog broja prolaznika izvrši procena potencijalnog auditorijuma koji je u kontaktu sa digitalnim OOH medijima u pešačkoj zoni grada.
Agencija za spoljno oglašavanje Alma Quattro je, uz angažovanje istraživačke agencije Ipsos, pokrenila ponovljeno istraživanje merenja kretanja učesnika u saobraćaju na teritoriji Beograda i Novog Sada.
Poseban deo istraživanja se odnosi na deo grada gde se odvija pešački saobraćaj, a to je u slučaju Beograda potez od Kalemegdana do Terazija, sa svim bočnim ulica.
Prostor od Knez Mihailove do Terazija čini centralnu pešačku zonu Beograda, ali do sada nije bio predmet ovakvog merenja.
Na tom području postvavljeni su Alma Quattro digitalni LCD monitori koji su omogućili dobijanje preciznih podataka o kretanju i kontaktima koji se ostvaruju sa AQ medijima u toj zoni.
Beleženje kretanja pešaka i prolaznika Knez Mihailovom ulicom realizovano je u periodu od 4. do 12. septembra 2021. godine, praćenje kretanja obavljeno je standardnim, tradicionalnim pristupom beleženja ponašanja sistematskim posmatranjem, a angažovana je i anketarska mreža agencije Ipsos.
Promet pešaka praćen je tokom pet radnih dana i četiri dana vikenda i beležen je u okviru petnaestominutnih intervala u periodu od 8 do 23 časova.
Promet pešaka beležen je uređajem za kompjuterski potpomognuto lično intervjuisanje (CAPI), na kome su anketari istovremeno beležili i pol prolaznika na osnovu fizičkih polnih karakteristika.
Kako bi se, osim polne strukture potencijalnog OOH auditorijuma obezbedili i dodatni socio-demografski indikatori, u svakom od petnaestominutnih intervala realizovan je po jedan intervju sa prolaznikom, koji je nasumično biran.
Podaci istraživanja pokazuju da Knez Mihailovom ulicom u roku jedne tipične nedelje, u periodu os 8 do 23 časa prođe preko pola miliona ljudi (više od 520.000), što je 6.000 prolaznika svakog sata od je 90 odsto stanovnika centralnih gradskih opština.
Značajno je prisustvo prolaznika iz starosne grupe od 18 do 44 godine, jer je to pretežno radno aktivno stanovništvo koje pripada kategoriji potrošača, a najčešći povodi za posetu pešačkoj zoni grada su šetnja, kupovina kao i poslovni razlozi.
Ako uporedimo radne dane i vikend primećuje se da je nešto veća frekvencija prolaznika radnim danima, a najčešći prolaznici vikendom su iz starosne grupe od 18 do 29 godine.
Rezultati istraživanja pokazuju da je većina prolaznika posetila pešačku zonu 1 do 3 puta, čak 59,6 odsto odnosno 312.760 prolaznika.
Prema standardima internacionalnog tela za istraživanje tržišnih, društvenih i istraživačkih mišljenja ESOMAR, ovakve vrste merenja bi trebalo da se sprovode na svakih tri do pet godina.