Srbija

17.02.2022. 11:49

Nova

Autor: Nova Ekonomija

Nova: Užice se odreklo prihoda od zakupa autobuske stanice

Grad Užice je sa "Bečejprevozom" sklopio ugovor o javno-privatnom partnerstvu na rok od čak 25 godina i ovom prevozniku besplatno dao autobusku stanicu na korišćenje, piše list Nova. Pored cene usluge, koja je na godi&scaro...

Wikimedia/Bolonium (Ivan M)

Srbija

17.02.2022. 11:49

Grad Užice je sa „Bečejprevozom“ sklopio ugovor o javno-privatnom partnerstvu na rok od čak 25 godina i ovom prevozniku besplatno dao autobusku stanicu na korišćenje, piše list Nova. 

Pored cene usluge, koja je na godišnjem nivou za isti broj linija i polazaka veća za oko 40 miliona dinara, prevoznik je od grada besplatno dobio na korišćenje i autobuske stanice, čiji je zakup prethodnim ugovorom koštao 2,8 miliona dinara na mesečnom nivou. 

„Bečejprevoz“ je u prethodnih pet godina vršio uslugu javnog prevoza u ovom gradu i upravljao autobuskom stanicom. 

Nova pravila: O javnom gradskom prevozu više nećemo moći da čujemo ništa loše?

Potpisivanju ugovora prethodila je javna nabavka, a jedini ponuđač bio je Bečejprevoz, piše Nova. 

Vlasnik najveće firme koja se bavi prevozom u užičkom kraju „Gaga turs“ Milan Radibratović rekao je za Novu da njegova firma nije mogla da učestvuje na tenderu jer je grad sve uslove prilagodio „Bečejprevozu“. 

„Verujem da nijedna firma iz Srbije nije mogla doći da učestvuje, tender je tako podešen ili namešten.  Uslovi su javno dostupni, ali jedan možda najbolje svedoči mojim tvrdanjama, a to je uslov da je ponuđač u prethodnih pet godina, više od jedne godine upravljao autobuskom stanicom. Grad Užice je 2015. godine upravljanje stanicom dao ‘Bečejprevozu’, od tada nije bilo drugog upravljača„, rekao je Radibratović. 

Iz javnog preduzeća „Užice razvoj“ rekli su da je cena od oko 195 miliona, koju grad sada plaća prevozniku, definisana po pređenom kilometru na godišnjem nivou, i to za oko 1,15 miliona kilometara.

„Javni prevoz u Užicu odvija se na 16 linija, pet gradskih i jedanaest prigradskih. Za procenjenu kilometražu potrebno je angažovati 23 vozila, 16 solo-buseva i sedam mini-buseva“, rekli su za Novu iz JP „Užice razvoj“.

Naveli su i da su svi uslovi važili i u prethodnom periodu što se tiče tehničkih stavri, sem što se jedinična cena za solo bus i mini bus razlikovala, a sada je izjednačena.

„Ranije je za solo bus iznosila 1,109 evra/km, a za mini bus 0,759 evra/km. Sada je za obe vrste vozila 1,297 evra/km“,  kažu iz „Užice razvoj“. 

GSP za novac kojim iznajmljuje minibuseve može da kupi duplo više svojih

Ono što nije isto, u odnosu na prethodni ugovor, je da je poslovni prostor autobuske stanice u koji ulaze poslovne prostorije, biletarnice, kancelarije, čekaonica, peroni, parkinzi ranije bio definisana posebnim ugovorom, a sada je objedinjen sa uslugom prevoza, piše Nova. 

Na 40 miliona, koliko sada na godišnjem nivou više vredi usluga prevoza, dodaje se 33,6 miliona dinara, jer prethodnim ugovorom iz 2015. godine zakup definisan na 2,8 miliona mesečno.

U svakom slučaju prihod grada od izdavanja ovog prostora nije bio manji od 20 miliona.

Član Gradskog veća zadužen za saobraćaj u Užicu Slobodan Šiljković tvrdi da grad svakako nije na gubitku već na dobitku, a izostanak naplate zakupa opravdava budućim uvođenjem elektronskog plaćanja karata u autobusima. 

„Zamilsili smo situaciju da je ‘Bečejprevoz’ dobio na tenderu vršenje usluge prevoza, a da je neko drugi dobio zakup autobuske stanice. Takav smo slučaj imali ranije kada je bilo velikih problema. Ogromni su rashodi onog ko plaća zakup autobuske stanice. Grad je na zahtev Bečejprevoza aneksima ugovora više puta smanjivao cenu zakupa kako prevoznik ne bi bio u minusu“, rekao je Šiljković. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.