Izraelsko Ministarstvo zdravlja naložilo je američkoj prehrambenoj kompaniji Hajnc da promeni etikete na kečapu koji prodaje u toj zemlji.
Izraelci traže da na njima umesto „kečap“ piše „dodatak jelima od paradajza“.
Najveći konkurent „Hajnca“ u Izraelu, tamošnja kompanija Osem, navodi da proizvod američke firme ne sadrži dovoljnu količinu paradajza da bi se zvao kečap, prenosi britanski javni servis Bi-Bi-Si.
Osem je u januaru saopštio da je testirao „Hajncov“ kečap i da je otkrio da on sadrži 21 odsto koncentrata paradajza, dok prema izraelskim propisima mora sadržati 41 odsto.
Komentarišući proizvod koji kompanija prodaje u Izraelu, portparol „Hajnca“ za Evropu je rekao da se reč „kečap“ na engleskom nalazi na prednjoj strani boce, dok se na njenoj poleđini navode podaci o sadržaju proizvoda i hebrejski naziv proizvoda.
Portparol je napomenuo da izraelski standardi za kečap tek treba da budu usklađeni sa međunarodnim standardima prihvaćenim u Evropi i SAD.
„Originalni, kvalitetni recept za ‘Hajncov kečap od paradajza’ koji se prodaje u Izraelu primenjuje se u celom svetu i neće biti menjan“, dodao je on.
„Hajnc“ je počeo da proizvodi kečap 1876. godine.