Počeo je prvi Adria Summit u Istri u hotelu Kempinski u Savudriji pod sloganom „Future of Digital Commerce“, otvaranju je prisustvovalo više od 400 učesnika iz više od 15 zemalja.
Jedan od ciljeva samita, kako se navodi u saopštenju, je podsticanje razvoja digitalne trgovine, a da bi se krenulo tim putem neophodno je stvaranje regionalnog ekosistema, kaže Boris Vujičić, jedan od organizatora.
„Taj ekosistem uključuje, kako velike prodajne sisteme, tako i manje lokalne proizvođače, visoko tehnološke firme, logističare, marketinške eksperte, platne sisteme, ali i investicione fondove koji potpomažu inovacioni razvoj. Uzajamna povezanost i zavisnost ovih faktora je nešto na šta želimo da ukažemo tokom naše dvodnevne konferencije“, kaže on.
Ništa manje nije važna je i skalabilnost, naglašava Dejan Tešić, organizator, kao i da često nailazimo na mnogo barijera i fragmentacija.
„Svako od nas ko veruje u otvorena tržišta, misli da zajedničkim delovanjem možemo da rastemo i značajno povećamo verovatnoću izgrađivanja globalno vrednih tehnoloških jednoroga i šampiona. Nema sumnje da kao učesnici na otvorenom tržištu možemo da povećamo skalabilnost tako što ćemo da sarađujemo što je više moguće. Na ovaj način ćemo ceo naš sektor pretvoriti u ekosistem gde će čak i mali igrači primetno doprinositi razvoju celog tržišta“, istakao je Tešić.
Marko Landi – čovek koji je vratio Stiv Džobsa u Apple
Uvodno predavanje održao je jedini čovek u svetu koji je uspeo da ubedi Stiv Džobsa da se vrati u Apple, nakon što je napustio kompaniju koju je sam osnovao. Naime, čuveni Apple je pre skoro 30 godina poslovao sa ogromnim gubicima (verovali ili ne) da bi nakon Landijeve „intervencije“ vrednost u veoma kratkom roku porasla na oko 100 miliona dolara.
Marko Landi, nekadašnji COO u Apple-u, podelio je sa učesnicima iskustvo o saradnji sa neverovatnim Džobsom i otkrio šta je najvažnije što je naučio od njega na putu ka uspehu: vizija, intuicija i snažan lojalan tim.
„Šta je iPhone? On je samo ideja o konverziji različitih aplikacija i tehnologija. Stiv nije kreirao te tehnologije, ali ih je spojio u jedan proizvod“, rekao je Landi.
„Trendovima treba znati upravljati, ako ne, oni će nama“
Kozmin Vladimiresku, menadžer Mastercarda za Hrvatsku i Rumuniju, govorio je o minulim godinama.
„Period iza nas bio je težak i doneo je brojne izazove, koje su na svoj način bile i poučne. Promenile su način na koje razmišljamo i postavljamo prioritete. Očigledno je da je eComm jedan od najjednostavnijih načina na koje smo mogli da računamo kada se radi o primeni i korišćenju stvari koje su nam potrebne, stoga je neophodno posmatrati budućnost i kreirati platformu za dalji razvoj“, rekao je on.
Gradonačelnik Umaga, Vili Basanese, obratio se učesnicima naglasivši da je područje Grada Umaga, područje u kome je raznolikost bogatstvo.
„Zahvalio bih se svima koji su organizovali ovaj događaj, jer time širimo ono čega među nama nema – a to su granice“, rekao je Basenese i osvrnuo se na temu Summita sa porukom „trendovima treba znati upravljati, ako ne oni će nama“.
Adria Summit otvara brojna pitanja kroz osam panel diskusija: od makro pespektive razvoja Ecomm ekonomija iz ugla top menadžera, preko uticaja brenda, tehnologije, prihvatanja inovacija, do finansijskih servisa, značaja organizacije dostave i brojnih specijalnih gostovanja vodećih stručnjaka na odabrane teme. Program je dostupan na https://adriasummit.com/.
Adria Summit se održava u istarskoj Savudriji i traje do 8. maja. O budućnosti Interneta i e-trgovine diskutuju istaknuti eksperti u regionu, i šire, kroz program koji obuhvata sve ključne teme digitalnog ekosistema.
Na otvaranju prve konferencije o budućnosti digitalnog tržišta u našem regionu obratili su se pored organizatora Zorana Torbice, Dejana Tešića i Borisa Vujičića, Kozmin Vladimiresku iz Mastercarda, generalnog sponzora Adria Summita, Vili Basanese, gradonačelnik Umaga i Željko Stašević, direktor Kempinski Hotela Adriatic Istria.