Grčki turistički proizvodi postali su manje atraktivni na međunarodnim tržištima u svetlu visokih poreza u tom sektoru.
Zbog toga su izgubili komparativnu prednost koju su ranije imali nad konkurentima, saopštila je Asocijacija grčkih turističkih preduzeća (SETE).
Asocijacija navodi da turizam trpi zbog podizanja poreza na dodatu vrednost (PDV) u ugostiteljskom sektoru, turističkom smeštaju i transportu, ukidanja popusta od 30 odsto na PDV na nizu popularnih egejskih ostrva, rasta cena karata za muzeje i arheološka nalazišta, kao i cena potrošačke robe, prenosi grčki list Katimerini.
SETE navodi da vlada u Atini mora da se izbori sa fenomenom utaje poreza u turističkom sektoru da bi stopa PDV-a mogla da se vrati na konkurentan nivo 2017.
Predsednik asocijacije Andreas Andreadis navodi da je privlačenje investicija jedina zaista efektivna mera koja može dovesti do oporavka privrede i rasta bruto domaćeg proizvoda.
Za to je, međutim, potreban stabilan poreski okvir u periodu od najmanje 10 godina, smanjenje birokratije, kao i modernizacija plana razvoja turizma i javne infrastrukture.
Лепо би било када би их у том предмету учили и о опасностима дигиталног света, о томе како болесни људи вребају на нету, како им је приватност угрожена, како им банке могу једним кликом тастера узети сву уштеђевину, колико су често непоуздани…