BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Dragana Zorić, rukovodilac kontrole kvaliteta, METRO Cash & Carry Srbija
Jedno od najvažnijih pitanja za potrošače jeste bezbednost namirnica i kontrola kvaliteta. Kako regulišete prodaju da biste potrošačima ponudili isključivo zdravstveno bezbedne i sveže proizvode?
Kvalitet i bezbednost hrane su u Metrou na prvom mestu. Kontinuiranim praćenjem najviših svetskih zahteva i standarda u poslovanju hranom i željom da svojim kupcima ponudimo samo najbolje, postali smo jedan od vodećih veletrgovinskih lanaca u Srbiji, prepoznati po kvalitetnoj ponudi i usluzi. Kompanija Metro posluje rukovodeći se najvišim međunarodnim standardima kvaliteta u poslovanju hranom i prvi je trgovinski lanac na srpskom tržištu sertifikovan po jednom od najviših standarda za hranu – IFS (International food standard). Takođe, pionir smo na srpskom tržištu u edukaciji proizvođača naše robne marke u pogledu značaja koje donose ovi standardi u poslovanju, i zahteva da se ti proizvođači, u za to ugovorom predviđenom roku, sertifikuju po nekom od standarda iz GFSI šeme.
IFS standard, kroz primenu niza procedura, svakodnevnu posvećenost i detaljne kontrole koje uključuju odabir pouzdanih proizvođača, prijemnu kontrolu proizvoda, održavanje hladnog lanca, sledljivost, laboratorijsko ispitivanje proizvoda, obezbeđuje siguran kvalitet i zdravstvenu ispravnost proizvoda. Zahvaljujući ovakvim, zaista detaljnim i strogim procedurama, naši kupci znaju da u Metrou u svakom trenutku mogu pronaći provereno kvalitetne i bezbedne proizvode. Nama je ovaj segment poslovanja najvažniji i zadovoljni smo što smo za više od 11 godina postojanja u Srbiji, uspeli da postavimo najviše standarde i zadobijemo poverenje kupaca. Kada poslujete u oblasti veletrgovine, poverenje potrošača je najveći uspeh kompanije i svih nas koji smo njen deo.
Veliki supermarketi prodaju hiljade artikala, među kojima ima i puno lako kvarljivih. Kako da potrošači budu sigurni da se u prodaji nalaze samo sveži i zdravstveno i sanitarno bezbedni proizvodi?
U Metro objektima svaki segment u poslovanju hranom (prijem, skladištenje, izlaganje i prodaja) podleže redovnoj kontroli od strane za to stručnog i obučenog kadra. Ona obuhvata prijemnu kontrolu transportnih sredstva i proizvoda, održavanje hladnog lanca (kroz sistemsko praćenje temperature proizvoda i prostora), kontrolu higijene prevoznog sredstva, senzornih svojstava i roka upotrebe proizvoda, temperature i higijene prijemnog, skladišnog i prodajnog prostora itd. Dakle, proizvod koji se nađe na policama je prošao višestruku kontrolu i kupci mogu biti sigurni u njegovu ispravnost.
Da li zaposleni imaju treninge kada je u pitanju održavanje bezbednosti namirnica i koja sve pravila moraju da poštuju kada je reč o higijeni i rukovanju namirnicama? Na koji način se sve to kontroliše?
Kompanija Metro uspešno posluje već više od 50 godina, na čak 27 tržišta i pre više od jedne decenije donela je i u Srbiju najbolju praksu kada su u pitanju kvalitet, higijena i bezbednost proizvoda. Naši kupci to prepoznaju i zato nam isto toliko dugo poklanjaju poverenje i vide nas kao svoje mesto za kupovinu zdravstveno ispravnih i kvalitetnih proizvoda. Za takvu sliku kompanije zaslužni su svi naši zaposleni, jer Metro nisu nikako samo prodajni objekti – već naši ljudi koji predano i posvećeno rade kako bi kupcima ponudili samo najbolje. Svake godine Metro objekti se sertifikuju po IFS standardu, tako da je IFS audit svojevrsna godišnja provera efikasnosti uspostavljenog standarda. U ovom segmentu kontrole je aktivno, svakodnevno uključen visokostručni kadar Metroa (veterinari i tehnolozi), a objekat je i pod stalnim nadzorom veterinarske inspekcije.
Naši zaposleni prolaze sve potrebne obuke i konstantno se ulaže u njihovu dalju edukaciju. Imamo razvijen sistem obuka u drugim zemljama u kojima Metro posluje, odakle se naši ljudi vraćaju sa najboljom praksom koja prati svetske standarde u ovoj oblasti. Takođe, postoji godišnji plan treninga, edukacije i provere zaposlenih i sa ponosom mogu da kažem da je naš tim u svakom segmentu poslovanja sastavljen od stručnjaka koji su ključ našeg uspeha i garant zadovoljstva naših kupaca.
Nastavak teksta možete pročitati u 37. broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE