Početkom iduće godine država treba da prekine pomoć Er Srbiji, a od megalomanskih planova se polako odustaje. Od dugačkih letova zasad ostaje inače neisplativa, dakle politička, linija za Ameriku, a rukovodstvo najavljuje povećanje broja sedišta. To su još davno izmislile loukost kompanije. Za to vreme, podataka o poslovanju Er Srbije – nema.
Avio-kompanija Er Srbija je najavila brojna poboljšanja – ugradnju šipki u avionima za koje će se držati putnici koji nemaju kartu, a od sledeće sezone prevoz putnika u kargo delu i mogućnost da se karte kupuju kod pilota.
Na sreću to je samo šaljivo viđenje jedne zabavne emisije u kakvom će stanju u budućnosti biti Er Srbija koja tri godine od osnivanja ukida neke linije i smanjuje sedišta u avionima. Te novine su izazvale sumnje u javnosti da je nacionalna avio-kompanija u problemima i da bi suvlasnik Er Srbije, Etihadervejz iz Ujedinjenih Arapskih Emirata mogao smanjiti svoj udeo ili se povući i ostaviti te probleme većinskom vlasniku, Vladi Srbije, odnosno građanima Srbije, o čijem trošku je i ranije održavan Jat ervejz. Etihadeviejšen grupa je to demantovala, ali i dalje ima mnogo nepoznanica o poslovanju Er Srbije i povlasticama koje je dobio Etihad da bi preuzeo ono što je ostalo od Jata, ali ne i njegove dugove.
Dodatnu bojazan da Er Srbiji posle brzog uzleta preti prizemljenje izazvale su i vesti iz Etihad grupacije o smeni i odlasku čelnih ljudi, među kojima je i Džejms Hogan, bivši predsednik i direktor Etihadervejza sa kojim je premijer Srbije Aleksandar Vučić 2013. godine potpisao ugovor o preuzimanju Jata, odnosno osnivanju nove avio-kompanije u kojoj Etihad ima 49 odsto vlasništva. Smene u Etihad grupi nisu obrazložene lošim poslovanjem, ali je nesporno da su čelnici koji napuštaju kompaniju učestvovali u donošenju odluka u nekim partnerskim evropskim kompanijama koje su u gubicima. Etihad osim u Er Srbiji ima suvlasništvo i u kompanijama Alitalija, Er Berlin, Džet ervejz, ErSejšels i Virdžin Australija. Hogan je i član Nadzornog odbora Er Srbije.
Sve koji su sumnjali da Srbija mirno posmatra dešavanja u Etihadu razuverila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rečima da postoji plan B i za Er Srbiju, kao što je postojao za Železaru Smederevo, Galeniku, RTB Bor…
„Da li će kadrovski nešto da se menja u Etihadu, manje je naša stvar. Ali zato onaj drugi deo, o kom smo iz medija informisani, ukoliko dođe do bilo kakvih drugih informacija ili želja drugog suvlasnika, onda ćemo naravno sesti u Vladi i razgovarati. I uvek postoji za svaku stvar, bar kada se tiče infrastrukture i ovog ministarstva, plan B”, kazala je ministarka.
Prema oceni savetnika za strana ulaganja Milana Kovačevića, skoro sve što je u vezi sa Er Srbijom je netransparentno, zbog čega se i mogu čuti različita nagađanja o tome šta se dešava u toj kompaniji i o njenoj daljoj sudbini.
„Sam ugovor Vlade Srbije i Etihada ima mnogo nejasnoća, ali je jasno da je Etihad bolje prošao i ima više koristi od Vlade Srbije u zajedničkom poslu. Vlada je dala dosta ustupaka i povlastica Er Srbiji, počev od toga pod kojim uslovima koristi usluge beogradskog aerodroma. Etihad je preko Srbije došao do Evrope, do velikog dela tržišta, što je za tu grupaciju ogromna pomoć”, ocenio je Kovačević za „Novu ekonomiju“.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs