Svet

11.12.2015. 10:47

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Koreni Folksvagenove prevare sežu do 2005. godine

Svet

11.12.2015. 10:47

Nemačka automobilska kompanija Folksvagen saopštila je da koreni skandala sa lažiranjem podataka o emisiji štetnih gasova datiraju još od 2005. godine.
Kompanija, međutim, navodi da trenutna situacija, ma koliko bila teška, neće uništiti kompaniju.
Predsednik upravnog odbora VW Hans Diter Peč i izvršni direktor kompanije Matijas Miler izjavili su da je samo mala grupa zaposlenih odgovorna za manipulacije na testovima merenja emisije štetnih gasova u SAD i da nema pokazatelja da su članovi upravnog odbora umešani u najveću krizu u istoriji kompanije.
VW je pogođen najvećim skandalom u svojoj istoriji od septembra, kada je priznao da je u 11 miliona automobila širom sveta ugradio softver za lažiranje vrednosti izduvnih gasova na laboratorijskim testiranjima. 
Skandal je izazvao turbulencije u automobilskim sektorima širom sveta, a postojala su i strahovanja da će se odraziti na celokupnu nemačku privredu, prenosi agencija Frans pres. 
Iz kompanije je saopšteno da su dogovoreni koraci za poboljšanje nadzora razvoja softvera za motor, kako bi se izbegle bilo kakve buduće manipulacije na testovima merenja emisije. 
Takođe je najavljeno uvođenje nove korporativne strukture koja bi trebalo da stupi na snagu početkom 2017, a navedeno je i da se ne razmatra prodaja nijedne filijale, jer je VW zadovoljan sa postojećih 12 brendova. 
Peč je izjavio da se skandal ne može pripisati jednokratnoj greški, već povezanom nizu grešaka koje traju od 2005, kada je VW lansirao veliku novu kampanju prodaje dizel automobila u SAD. 
Kompanija je priznala da je sistemski podešavala softver u dizel automobilima da bi ispunila rigozorzne kriterijume emisije ugljen-dioksida (CO2) u SAD. 
Sporni softver aktivira kontrolu emisije štetnih gasova kada automobil prolazi kroz testiranje, a deaktivira je tokom uobičajene vožnje radi poboljšanja performansi vozila. 
Evropski zvaničnici bili su ti koji su američkim vlastima ukazali na problem sa softverom VW, koji lažira podatake o emisiji štetnih gasova na laboratorijskim testovima, izjavila je predsednica kalifornijske ekološke agencije CARB Meri Nikols.
Zvaničnici VW se nadaju da će u narednih nekoliko dana ili nedelja postići dogovor sa američkim vlastima za zaštitu životne sredine kako bi mogli da otpočnu opoziv vozila u SAD pogođenih ovim problemom. VW je prošlog meseca saopštio da je falsifikovao podatke o potrošnji goriva i emisiji CO2 na oko 800.000 automobila prodatih mahom u Evropi i da na ime toga očekuje troškove od najmanje dve milijarde evra, uključujući kompenzacije za kupce. 
Kompanija je ove nedelje saopštila da je loše procenila koliko je novih automobila pogodjeno skandalom sa manipulisanjem vrednostima izduvnih gasova, ističući da je reč o znatno manjem broju vozila nego što je prvobitno procenjeno.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Iako je Vlada Srbije uvoz zaštitne i medicinske opreme tokom pandemije proglasila državnom tajnom i odbija da dostavi podatak koliko je plaćen uvoz sve te opreme, javno dostupni podaci Uprave za javni dug Ministarstva finansija, govore da se može naslutiti, da je reč o stotinama miliona evra, ako ne i više. Naime, ukupan Javni dug centralnog nivoa vlasti (A+B) je za samo tri (3) meseca; od 01.04.2020. do 30.06.2020. porastao za 10,4%, odnosno za 2,52 milijarde evra, pa sa sigurnošću možemo da kažemo, da dobar deo povećanja Javnog duga ide na račun uvoza zaštitne i medicinske opreme.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.