Za izgradnju pruge Beograd – Budimpešta Vlada Srbije će osnovati posebno preduzeće, koje će se baviti isključivo realizacijom ovog projekta.
Planirano je da se na poslovima izrade projektne dokumentacije i ostalih radova angažuje od pet do deset ljudi, uglavnom saobraćajnih inženjera.
Prema pisanju Večernjih novosti, to neće biti deo „Železnica Srbije“, već će nadležni otvoriti novu firmu, poput „Koridora“ ili „Beograda na vodi“, koja će biti ugašena po okončanju izgradnje ove važne saobraćajnice. Još se ne zna kako će se novo preduzeće zvati, a jedna od opcija je i „Brzi voz“.
„Dosada se u praksi pokazalo da je osnivanje preduzeća koje će se baviti isključivo pripremom i realizacijom ovakvih kapitalnih projekata najbolji način da se oni uspešno sprovedu. Slična praksa postoji i u drugim državama, a Mađarska je već osnovala firmu koja će biti angažovana na istom poslu“, kaže izvor lista
Projekat podrazumeva modernizaciju železničke pruge Beograd – Budimpešta, kroz rekonstrukciju postojećeg koloseka i izgradnju drugog koloseka za mešoviti saobraćaj putničkih i teretnih vozova za brzinu do 200 kilometara na čas.
Prvi radovi trebalo bi da počnu na relaciji Stara Pazova – Novi Sad, pošto je za ovu deonicu, koja se finansira sredstvima kredita Ruske Federacije, izrađena kompletna projektna dokumentacija.
„Za preostale dve deonice, Beograd – Stara Pazova i Novi Sad – Subotica – državna granica (Kelebija), u toku je izrada potrebne planske i tehničke dokumentacije“, navode u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture.
Paralelno sa tim aktivnostima potrebno je definisati i ugovoriti komercijalne izvođačke detalje kako bi građevinski radovi na njima otpočeli što pre. Kineska strana je istakla da postoji mogućnost da građevinske radove na dve deonice na kojima će biti angažovani završe u roku od 24 meseca.
Ako nema poreske obaveze, ne podnosi se poreska prijava, osim za pdv.