Moto GP
je uradio sve ono što ne polazi za rukom Formuli 1. Trke su mnogo uzbudljivije
nego u potpuno predvidljivoj Formuli 1. Umeće vozača još uvek igra važnu ulogu,
a na trkama je moguće ponekad osetiti i duh starih vremena, kada novac nije bio
baš sve.
Svako
obećanje mora da se ispuni, a pogotovo ono koje otac da sinu. Još dok sam ga
kao malog vozio motorom sporednim ulicama do obdaništa, obećao sam mu da ćemo
posetiti trku Moto GP-a i da će videti legendu moto sporta Valentina Rossija na
stazi. Pošto je Vale napunio 39 godina i sve je bliži penziji, požurili smo i
kupili karte. Najbliža trka Moto GP-a Beogradu je Spielberg ring, Velika
nagrada Austrije.
Moto GP
je najstarije moto sport takmičenje. Prva trka se vozila još 1949. Pedesetih
godina su dominirali italijanski proizvođači, a šezdesetih počinje dominacija
japanskih proizvođača, Honda Suzuki i Yamaha. Njihova era traje do danas uz
povremene pobede italijanskog Ducatija. Što se vozača tiče, neprikosnovena
figura je pomenuti Valentino Rossi, devetostruki šampion i mnogo više od toga.
Dovoljno je reći da je 80 odsto svih
prodatih reklamnih proizvoda vezano za Rossija. Harizma broja 46 se gradila
godinama i skupila je armiju navijača. Rossi nije samo zaštitni znak Moto GP
nego i mnogo šire, svetski brand. Uz njega i dobar marketing Moto GP je
uspeo da privuče mnogo više poklonika nego izvikana Formula 1, što predstavlja
samo po sebi fenomen, s obzirom na neuporedivo veći broj zaljubljenika u četiri
točka.
Ceo tekst možete pročitati u štampanom izdanju
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs