Srbija

12.01.2016. 00:23

Večernji list

Autor: Nova Ekonomija

Šta big mek indeks govori o ekonomiji pojedinih zemalja?

Srbija

12.01.2016. 00:23

Britanski Ekonomist izdao je početkom godine najnoviji big mek indeks koji na osnovu cene popularnog sendviča pokazuje stanje privrede i valuta.
Pojednostavljeno, reč je o listi koja govori koliko dolara, prema srednjem kursu u svakoj pojedinoj zemlji, treba izdvojiti kako bi se u lokalnom Mekdonaldsu mogao kupiti jedan big mek, što pokazuje trenutnu potcenjenost ili precenjenost lokalne valute, kao i nivo cena koje u toj zemlji važe.
Prema novom big mek indeksu, za putovanje i boravak trenutno su strancima najjeftinije zemlje Venecuela, Rusija, Ukrajina, Južna Afrika i Indija. Prema big mek indeksu, za jedan američki dolar moguće je tamo dobiti najviše vrednosti, a procenjuje se kako je, na primer, ruska rublja potcenjena u odnosu na američku valutu za oko 69 odsto. 
S druge strane, Big mek indeks pokazuje i koje su zemlje znatno skuplje od ostalih. Na vrhu ove liste nalazi se Švajcarska, slede je Švedska i Norveška. Tako big mek indeks pokazuje da je švajcarski franak precenjen u odnosu na dolar, a verovatno i u odnosu na ostale valute, za oko 50 odsto. 
U Srbiji big mek košta 290 dinara, a to je 2,58 dolara ako se uzme u obzir trenutni kurs. 
Big Mmk u Hrvatskoj košta 2,55 dolara (18 kuna) i gotovo je upola jeftiniji nego u Americi.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. na nasu zalost kolege zive samo svoju stvarnost, ne zeleci ili ne razumejuci ni evrospku politiku ni stremljenja, ugrozavajuci buducnost privrede RS i njenog stanovnistva

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.