
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Nova studija Mastercard ekonomskog instituta

U aktuelnim, promenljivim okolnostima koje nameću ekonomska dešavanja širom sveta, izbori koje potrošači prave o tome na šta, kada i gde troše, mogu pomoći u razumevanju novih trendova.
Izveštaj „Promene u novčanicima“ koji je izradio Mastercard ekonomski institut pruža uvid u to kako se potrošači širom sveta čvrsto drže navika koje im osiguravaju praktičnost, bolja iskustva ili i jedno i drugo.
Najnoviji izveštaj Mastercard ekonomskog instituta na osnovu kombinacije jedinstvenih i često korišćenih ekonomskih metrika odgovara na tri ključna pitanja – šta, kada i gde potrošači kupuju i pokazuje da se menjaju preference u pogledu potrošnje.
Rast cena utiče na to kako potrošači rebalansiraju svoju potrošnju na osnovne potrebe i užitke, a pokazatelji govore da se poslednjih godina najviše troši na putovanja i hranu.
Mala preduzeća su u najvećoj meri bila suočena sa rizikom od zatvaranja tokom pandemije, što je dovelo do ubrzanog prelaska na onlajn poslovanje. Mala preduzeća koja posluju preko interneta, posebno ona koja se bave računovodstvom, edukacijom i brigom i radom na sebi – rastu 1.5 – 2 puta brže od većih preduzeća iz uslužnog sektora. Ovo je posebno vidljivo u Belgijij, Brazilu, Kanadi, Italiji i Singapuru.
U sektoru maloprodaje, veliki trgovci porasli su za 66% u avgustu ove u poređenju sa avgustom 2019. godine, dok su mala preduzeća porasla za 27% u istom periodu. Razlika se posebno primećuje u naprednim ekonomijama poput Australije, Nemačke, Hong Konga i Singapura.
Rad od kuće i prelazak na digitalno poslovanje menjaju ustaljena pravila i navike, a vreme za kupovinu i potrošnju može biti bilo koje doba dana. Ovo ima značajne implikacije na radnu snagu i lanac snabdevanja za trgovce, restorane i druga preduzeća.
Sve se više troši radnim danima. Globalno, otprilike 5% ukupne potrošnje vikendom u tržnim centrima se prebacilo na radne dane, što predstavlja približno 22,3 milijarde dolara u prodaji na globalnom nivou.
U SAD-u, ova vremenska promena se vidi i u odlascima u bioskope, gde je kumulativno 3% prodaje prešlo sa subote i nedelje na radne dane – uglavnom na četvrtak, i u manjoj meri na ponedeljak.
„Promene u preferencijama potrošnje dolaze kako se potrošači navikavaju na novi ritam“, rekao je Briklin Dvajer, glavni ekonomista kompanije Mastercard i direktor Mastercard ekonomskog instituta. „Uprkos borbi sa rastućim cenama, kamatnim stopama i rastućom ekonomskom neizvesnošću, potrošači nastavljaju da donose svoje potrošačke odluke na osnovu onoga toga koliko se one uklapaju u njihov stil života.“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE