
Poreska uprava traži 208 novih kolega
Poreska uprava Srbije najavila je danas da će, pod sloganom "Poreska uprava zapošljava – Odgovorni ljudi za odgovorno društvo", 11. juna raspisati konkurs za sve one koji su zainteresovani da rade u toj inst...
Nova studija Mastercard ekonomskog instituta
U aktuelnim, promenljivim okolnostima koje nameću ekonomska dešavanja širom sveta, izbori koje potrošači prave o tome na šta, kada i gde troše, mogu pomoći u razumevanju novih trendova.
Izveštaj „Promene u novčanicima“ koji je izradio Mastercard ekonomski institut pruža uvid u to kako se potrošači širom sveta čvrsto drže navika koje im osiguravaju praktičnost, bolja iskustva ili i jedno i drugo.
Najnoviji izveštaj Mastercard ekonomskog instituta na osnovu kombinacije jedinstvenih i često korišćenih ekonomskih metrika odgovara na tri ključna pitanja – šta, kada i gde potrošači kupuju i pokazuje da se menjaju preference u pogledu potrošnje.
Rast cena utiče na to kako potrošači rebalansiraju svoju potrošnju na osnovne potrebe i užitke, a pokazatelji govore da se poslednjih godina najviše troši na putovanja i hranu.
Mala preduzeća su u najvećoj meri bila suočena sa rizikom od zatvaranja tokom pandemije, što je dovelo do ubrzanog prelaska na onlajn poslovanje. Mala preduzeća koja posluju preko interneta, posebno ona koja se bave računovodstvom, edukacijom i brigom i radom na sebi – rastu 1.5 – 2 puta brže od većih preduzeća iz uslužnog sektora. Ovo je posebno vidljivo u Belgijij, Brazilu, Kanadi, Italiji i Singapuru.
U sektoru maloprodaje, veliki trgovci porasli su za 66% u avgustu ove u poređenju sa avgustom 2019. godine, dok su mala preduzeća porasla za 27% u istom periodu. Razlika se posebno primećuje u naprednim ekonomijama poput Australije, Nemačke, Hong Konga i Singapura.
Rad od kuće i prelazak na digitalno poslovanje menjaju ustaljena pravila i navike, a vreme za kupovinu i potrošnju može biti bilo koje doba dana. Ovo ima značajne implikacije na radnu snagu i lanac snabdevanja za trgovce, restorane i druga preduzeća.
Sve se više troši radnim danima. Globalno, otprilike 5% ukupne potrošnje vikendom u tržnim centrima se prebacilo na radne dane, što predstavlja približno 22,3 milijarde dolara u prodaji na globalnom nivou.
U SAD-u, ova vremenska promena se vidi i u odlascima u bioskope, gde je kumulativno 3% prodaje prešlo sa subote i nedelje na radne dane – uglavnom na četvrtak, i u manjoj meri na ponedeljak.
„Promene u preferencijama potrošnje dolaze kako se potrošači navikavaju na novi ritam“, rekao je Briklin Dvajer, glavni ekonomista kompanije Mastercard i direktor Mastercard ekonomskog instituta. „Uprkos borbi sa rastućim cenama, kamatnim stopama i rastućom ekonomskom neizvesnošću, potrošači nastavljaju da donose svoje potrošačke odluke na osnovu onoga toga koliko se one uklapaju u njihov stil života.“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Poreska uprava Srbije najavila je danas da će, pod sloganom "Poreska uprava zapošljava – Odgovorni ljudi za odgovorno društvo", 11. juna raspisati konkurs za sve one koji su zainteresovani da rade u toj inst...
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede otpočelo je izradu nacrta zakona kojim se uvodi sistem provera celog lanca proizvodnje hrane u zemlji, po principu - od njive do trpeze, kao i sistem kont...
Slaba domaća proizvodnja i investicije, radna snaga koja odlazi, upareni sa fiksnim kursom i ekonomskim usporavanjem glavnih trgovinskih partnera Srbije, izazvali su slabiji rast BDP-a od očekivanog, ukazuju...
Na tzv. “blokadersku listu” studenata režimski mediji ovih dana stavljaju svakog ko se usudi da javno kritikuje neki potez vlasti.Tako se na tapetu jednog od režimskih tabloida našao i biznismen Zoran Drakul...
Protest akademske zajednice počeo je blokadom raskrsnice na uglu ulica Kneza Miloša i Nemanjine, ispred zgrade Vlade Srbije....
Prema rezultatima sa 100 obrađenih glasova koje je Republička izborna komisija objavila na sajtu, lista "Ne damo Srbiju" Aleksandar Vučić osvojila je 3.686 glasova (49,23 odsto), ili 14 mandata. Drugoplasirana je lista Ujedinjeni za Kosjerić sa 51 gl...
Kada je Krovna organizacija mladih Srbije objavila rezultate svog poslednjeg istraživanja, pažnju su najviše privukle dve cifre: 92 odsto mladih spremno je da izađe na izbore, i gotovo 90 odsto podržalo je studentske proteste....
Lista "Ujedinjeni za Kosjerić" je u svojoj objavi na društvenoj mreži X saopštila da njihovi članovi Opštinske izborne komisije nisu glasali za preliminarne rezultate i...
Programski direktor CRTA Raša Nedeljkov je kazao da je, po osnovu izbrojanih glasova, Srpskoj naprednoj stranci ide 27 mandata, a opoziciji 23....
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења