2022 CSR Club

08.01.2023. 10:51

PepsiCo

Autor: PepsiCo

PepsiCo: Održivi razvoj je plus u poslovanju

Poslovne ciljeve gotovo je nemoguće postići bez postizanja ekoloških ciljeva, bez brige o planeti i njenim resursima

Foto: PepsiCo

Chipsy Agro akademija

Za kompaniju PepsiCo ova godina protekla je u prihvatanju i deljenju pozitivnih vrednosti, u pozitivnom odnosu prema prirodnom i društvenom okruženju, kao i u pozitivnom uticaju koji je izgradila, održava i nadograđuje u industriji hrane i pića.

„Svesni smo da je ovo samo deo dugog puta, ali važno je da napredujemo ka postavljenim ciljevima, prevazilazeći sve prepreke – kroz inovacije, ulaganja, edukacije, donatorske akcije, saradnje i partnerstva“, kažu u kompaniji PepsiCo. Poslovne ciljeve gotovo je nemoguće postići bez postizanja ekoloških, bez brige o planeti i njenim resursima. Da bi poslovanje zaista bilo održivo i odgovorno, neophodna je i međusobna podrška svih aktera. To je ono što je konstantno u poslovanju kompanije PepsiCo, što osnažuje i pospešuje napredak.

Prvi ESG Rezime

U 2021. godini pokrenuta je i PepsiCo Positive (pep+) strateška transformacija, u kojoj je fokus na održivosti i ljudskom kapitalu, a ove godine objavljen je prvi globalni Rezime o zaštiti životne sredine, društva i upravljanja, od kada je strateška transformacija lansirana.

ESG Rezime (Environmental, Social, and Governance Summary) za 2021. godinu, unapređena je verzija Izveštaja o održivom razvoju i u prvi plan stavlja pozitivan uticaj PepsiCo globalnih održivih praksi na planetu i ljude. Najznačajniji delovi izveštaja, koji sadrži i informacije o napretku ostvarenom u okviru industrije, obuhvatili su pozitivnu poljoprivredu, pozitivan lanac vrednosti i pozitivne izbore.

Izveštaj ističe napredak ka zadatom cilju u okviru regenerativne poljoprivrede, nastojanja da se zemljište održava zdravim za uzgoj useva, što je jedna od ključnih stavki u borbi protiv posledica klimatskih promena. Sa ovogodišnjim brojem od 345.000 hektara, PepsiCo se samouvereno kreće u pravcu sedam miliona hektara do 2030. godine.

Kompanija PepsiCo nastavlja da neguje raznolikost i rodnu ravnopravnost, a posebno je značajan podatak da se sada 43 odsto žena nalazi na rukovodećim pozicijama. Cilj za 2025. godinu je 50 odsto. Osim toga, život žena u poljoprivrednim i ruralnim zajednicama pitanje je kojem se pridaje velika pažnja, pre svega kroz partnerstvo sa USAID-om, kao i proširenje programa CARE „Ona hrani svet“.

Iako su, zbog značajnog rasta poslovanja, emisije – u oblasti koja čini 93 odsto emisija kompanije – porasle pet odsto u odnosu na početnu tačku iz 2015. godine, emisije iz preostalih oblasti smanjene su za 25 odsto. Obnovljivi izvori sada zadovoljavaju više od 70 procenata globalnih potreba za električnom energijom, neophodnom u proizvodnji.

Neizostavna je i potreba za vodom. Još jedan cilj za 2030. godinu jeste bezbedan pristup vodi za 100 miliona ljudi. Sa 68 miliona ljudi, od 2006, kada je nastavljeno unapređenje bezbednog pristupa vodi na globalnom nivou, kompanija PepsiCo prešla je dobar deo tog puta, koji se nastavlja.

Efikasnost korišćenja vode unapređena je za 18 procenata u oblastima visoko rizičnih voda u odnosu na početnu tačku iz 2015. godine i dodatna 34 procenta vode koja se koristi u lokalnim operacijama – što je više od 6,1 milijardu litara vode.

Osim pozitivnih vrednosti za koje se PepsiCo zalaže i koje praktikuje u procesima proizvodnje i poslovanja, i potrošačima se pružaju pozitivni izbori. Zasićene masti smanjene su na granicu koja ne prelazi 1,1 gram na 100 kalorija, u 75 odsto asortimana, čime je postignut cilj pre zadatog roka. Kada je u pitanju sadržaj šećera u pićima, 53 odsto portfolija sada ima manje od 100 kalorija iz dodatih šećera, dok u 66 odsto portfolija hrane natrijum ne prelazi 1,3 miligrama po kaloriji. I to je nešto što pokazuje važnost  da potrošači imaju mogućnost da odaberu zdravije.

Zasićene masti smanjene su na granicu koja ne prelazi 1,1 gram na 100 kalorija, u 75 odsto asortimana, čime je postignut cilj pre zadatog roka
Različitost i inkluzija

Ova godina počela je u muzičkom maniru. Pokrenuta je saradnja sa bendom Pretty Loud, za šta je postojao logičan razlog, imajući u vidu posvećenost kompanije PepsiCo inkluziji, kao i pružanju podrške socijalno marginalizovanim društvenim grupama, s obzirom na to da je Pretty Loud prvi ženski romski hip-hop bend u svetu. Devojke iz ovog benda kroz svoju muziku šalju poruke o različitosti, jednakosti i ravnopravnosti, a na tim principima zasniva se pep+ strategija.

Podrška lokalnoj zajednici

Naravno, kompanija PepsiCo u Srbiji nastavlja da pruža podršku i lokalnoj zajednici kroz tradicionalnu donatorsku praksu, pa je tako poklonila računarsku i drugu opremu Tehničkoj školi „9. maj“ u Bačkoj Palanci. Donacija je obuhvatila deset desktop računara, deset laptopa, isto toliko monitora, tri projektora, tri štampača i drugu IT opremu, što je deo  napora da se uspostavi boljitak u lokalnoj zajednici u kojoj posluje.

U ovoj godini stiglo je i nacionalno priznanje za bezbednost i zdravlje na radu za 2021. godinu. Ovu nagradu tradicionalno dodeljuje Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, a povodom obeležavanja 28. aprila, Dana bezbednosti i zdravlja na radu u Republici Srbiji.

„Dare To Do More“

Dare To Do More, program namenjen studentima završnih godina i diplomcima, pokrenut je peti put zaredom. Ovogodišnji zadatak za kandidate bio je studija slučaja zasnovana na ciljevima PepsiCo Positive strateške transformacije. Dva najbolja kandidata dobila su priliku da, kroz dvogodišnji program, primene svoje znanje i iskažu kreativnost kada se nađu pred izazovima u industriji proizvodnje hrane i pića, u sektorima Prodaja i Lanac snabdevanja.

 

Ko su lideri društvene odgovornosti 2022. godine?

 

Priče lokalnih brendova

Za potrošače budućnosti je važno da se kompanije i brendovi fokusiraju na portfolio zdravijih opcija, a kao primer ova kompanija izdvaja Chipsy Oven baked grickalice pečene sa 50 odsto manje masti, kao i da podržavaju održivo poslovanje kroz različite segmente rada i života. Viša svrha svakog velikog brenda dobija na sve većem značaju, i zato je važno da velike kompanije i brendovi posvećuju pažnju tom segmentu. Kroz poslovnu strategiju zasnovanu na viziji Pobeđujemo uz PepsiCo Positive, održivost i ljudski kapital stavljeni su u središte načina na koji se ostvaruje vrednost i rast, tako što deluje unutar planetarnih granica i inspiriše pozitivne promene za planetu i ljude.

Kada je reč o lokalnom portfoliju brendova, koji čine Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud, sprovedene su značajne kampanje i inicijative. Brend Chipsy već godinama podržava svoju ciljnu grupu investicijama u opremanje studentskih domova, donacijama sportskih rekvizita školama u Srbiji i regionu, ali i podržava studente Poljoprivrednog fakulteta kroz Chipsy Agro akademiju.

Kompanija PepsiCo u Srbiji već godinama ulaže u proizvodne pogone, nove linije i savremenu tehnologiju filtracije vode i vazduha kao energenata, solarne panele za zagrevanje tople vode i LED rasvetu. Sa početkom instalacije solarne elektrane u fabrici u Magliću nastavlja se direktno smanjenje emisije CO2, a samim tim doprinosi se zaštiti životne sredine.

 

Ove godine fokus je na brend Clipsy koji je kroz kampanju „Rispekt za sve što jesi“ podvukao značaj prihvatanja različitosti i svega onog što nas ističe u odnosu na druge, sa ciljem da prihvatimo jedni druge i kao takvi kreiramo budućnost kakvu želimo.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.