Business Info Grupa, izdavač Nove ekonomije, izadala je 13. godišnje izdanje edicije Lideri društvene odgovornosti 2022. Ediciju možete pogledati OVDE.
U ovogodišnjem izdanju edicije „Lideri društvene odgovornosti“ predstavljamo kompanije koje su se istakle odgovornim poslovanjem prema svojim radnicima i zajednici, u očuvanju prirode ulaganjem u savremene tehnologije i smanjenju otpada od proizvodnje. Pored poslovnog sektora, izdvojili smo humanitarne individualne akcije koje su pokrenuli pojedinci i pokazali da i oni koji nemaju mnogo novca mogu na različite načine pomoći deci iz socijalno ugroženih porodica i drugim osetljivim grupama.
U ovogodišnjoj ediciji predstavile su se sledeće kompanije:
Aik Banka, Apatinska pivara, AstraZeneca, Bambi, Coca-Cola, Delhaize, Elixir Group, Erste Banka, Eurobank Direktna, Galenika, Henkel Srbija, Imlek
JYSK, Lidl, Lukoil Srbija, Mastercard, Mc Donald’s, Mercator-S, Meridian, MK Group, Mlekara Šabac, Mozzart, Neoplanta, Naftna industrija Srbije (NIS) – OMV, OTP Banka, PepsiCo, Peštan, Sekopak, STIHL Srbija, Strauss Adriatic,
Wiener Städtische osiguranje, Yettel.
Najnoviji podaci fondacije Catalyst Balkans, pokazuju da je u 2021. godini zabeleženo 42,5 miliona evra donacija građana i kompanija. Posmatrano prema oblastima, najviše je donirano za zdravstvo, na drugom mestu je podrška marginalizovanim grupama i na trećem obrazovanje. Na četvrtom mestu je smanjenje siromaštva, sa akcijama i kampanjama kao što je aktuelna „Spasimo hranu, spasimo humanost“.
Da bi društvo bilo bolje i humanije, potrebno je razvijati empatiju i solidarnost, jer svako može da doživi finansijsku propast, ostane bez primanja i krova nad glavom. U ovo vreme novogodišnjih praznika, organizacije i pojedinci koji vide malo dalje od svog dvorišta, ne zaboravljaju one kojima je pomoć n