Kompanija Open AI predstavila je javnosti novu verziju popularnog čet boda – GPT-4. Posle velike popularnosti koju je doživeo stariji brat, mlađi ima naprednije mogućnosti, što je i očekivano. Novija verzija reaguje na unete fotografije, a nudi i odgovore na pitanje „šta da kuvam ako imam ovo u frižideru?”. Korisnici mogu samo na osnovu unete fotografije hrane da od veštačke inteligencije dobiju recept za pripremu.
Nova verzija može da obradi u kratkom roku do 25.000 reči, što je oko osam puta više od prethodne. Kako smo pisali u martovskom broju Nove ekonomije, milioni ljudi koristili su ChatGPT od lansiranja u novembru 2022. godine. Bot je dobijao najrazličitije zadatke: da smisli marketing kampanju, napiše pesmu, reši zadatak, a prošao je i test za softverske inženjere kojima kompanija Gugl selektuje buduće kadrove. Univerzitetski profesori davali su mu da reši razne zadatke i ocenjivali ga.
GPT-4 za sada mogu da koriste pretplatnici ChatGPT Plus-a, koji plaćaju dvadeset dolara mesečno za premijum pristup. OpenAI je saopštio da je šest meseci rađeno na bezbednosnim funkcijama GPT-4, kao i da je njegov razvoj zasnovan na povratnim informacijama od ljudi. Međutim, kompanija je upozorila da bi taj čet bot i dalje mogao biti sklon dezinformacijama.
Najpopularnije aplikacije na svetu u prva tri meseca 2023.
Prvo tromesečje ove godine je završeno, pa je vreme da vidimo gde se nalaze najpopularnije aplikacije na svetu. Istraživanja kompanija poput Gugla i Epla pokazuju da korisnici operativnih sistema Android i IOS provode u proseku tri sata dnevno na telefonu, a oko 80 odsto tog vremena koriste neku aplikaciju.
Forbes je nedavno objavio listu najpopularnijih aplikacija u 2023. godini po broju korisnika na mesečnom nivou:
Facebook – 2.93 milijarde korisnika
Instagram i WhatsApp Messenger – dve milijarde
Facebook Messenger – 1.3 milijardi
TikTok i Amazon – milijardu korisnika mesečno
Telegram – 550 miliona
Twitter – 450 miliona
Spotify – 440 miliona
Netflix – 223 miliona aktivnih korisnika mesečno.
U Sjedinjenim Američkim Državama i Australiji najpopularnija aplikacija je Google Chrome, u Indiji WhatsApp Messenger, dok je u Kini najpopularnija čet aplikacija Wechat iza koje je kompanija Tencent, stoji u najnovijem izveštaju Forbes-a.
Meta Quest Pro – gedžet za našu digitalnu kuću
Digitalna Metavers država samo što nije krenula da useljava prve stanovnike. Dugonajavljivani projekat kompanije Meta, nekada Facebook, nije baš počeo uspešno. Fanovi su imali mnogo primedbi, počevši od grafike, pa do sadržaja Metinog virtuelnog sveta. Međutim, prvi čovek Mete Mark Zakerberg ne odustaje dok nas sve ne preseli u digitalne domove, baš kao što smo to učinili onomad kada smo napravili profil na Fejsbuku. Danas, kada više od četvrtine planete svakodnevno koristi ovu društvenu mrežu, vreme je za upgrade.
U tome će možda pomoći, nadaju se čelnici Mete, i najnovije Meta Quest Pro naočari u kompletu sa dva kontrolora na dodir za bolji osećaj digitalnog okruženja.
U setu se nalaze VR naočari sa dva kontrolora na dodir, kablovima i adapterom za punjenje, dodatnim vizirom. Svedenog dizajna i ne previše kabast, VR gear novije generacije lakši je od prethodnika.
Aktuelna cena ovog gedžeta je oko 1.500 funti, u Srbiji u pojedinim prodavnicama cena se kreće i do 280.000 dinara.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs