Karlos Tavares, direktor kompanije Stelantis, ne očekuje da će Evropa u doglednoj budućnosti uspešno parirati Kini u proizvodnji jeftinih modela električnih automobila. On je na konferenciji „CAR“ u nemačkom gradu Bohumu ocenio da je struktura troškova „nepremostiva prepreka“.
Prema rečima šefa Stelantisa, koji svoj novi pogon za električne automobile treba da otvori i u Srbiji, ponuda povoljnijih e-vozila u Evropi će brzo rasti.
Kako je prenela HAK revija, Tavares smatra da Evropa mora da prihvati tu konkurenciju, „da radi više, ili barem pametnije“. On dodaje i da protekcionizam nije rešenje.
Direktor četvrte najveće svetske automobilske kompanije je na konferenciji najavio i sopstveni model električnog automobila koji će koštati manje od 25.000 evra.
Najjeftiniji električni model Stelantis grupe trenutno je Fiat 500, mali automobil koji košta oko 30.000 evra. Stelantis u svojoj ponudi ima i modele Opel, Peugeot, Fiat i Jeep.
Fijatu 48 miliona evra za proizvodnju električnih automobila
Tavares dodaje da će visoki troškovi proizvodnje možda dovesti do iseljavanja automobilske industrije na neke druge kontinente.
Beogradski mediji preneli su informaciju da Stelantis, u okviru kod posluje i kompanija Fijat-Krajsler automobili Srbija, koja ima pogon u Kragujevcu, u tom gradu već postavlja mašine za proizvodnju novog modela električnog automobila.
U fabrici, prema planu sada radi 500 radnika i svi su redovno angažovani. Prema ugovoru o proizvodnji električnog automobila Vlade Srbije i „Stelantisa“ predviđeno je zapošljavanje još 1.000 ljudi.
Kako je naveo Saša Đorđević, predstavnik tamošnjeg sindikata, očekuje se da će se oni sukcesivno primati kada krene proizvodnja, kako obim posla bude zahtevao.
Srbija je Fijatu ranije obezbedila velike subvencije za proizvodnju modela 500L u Kaagujevcu, a novim subvencijama predviđeno je 48 miliona evra za proizvodnju novog električnog modela.
Prosečna subvencija po zaposlenom 2020. godine dostigla 30.000 evra