Na crnogorskom primorju iz godine u godinu opada prihod koji takošnji sektor ostvari po pojedinačnom gostu. Ako se uspeh turističke sezone meri brojem gostiju, onda će ona u Crnoj Gori biti uspešna, što nije slučaj uspeh ako se meri i ukupnim ostvarenim prihodom, kažu analitičari.
Ekspert za marketing u turizmu Velibor Zolak izjavio je za Radio-televiziju Crne Gore (RTCG) da Crna Gora po prosečnom gostu zaradi 495 dolara.
„To je kalkulacija iz 2019. godine, jer je ona bila normalna godina, a 2021. i 2022. godina nisu uzimane u razmatranje zato što je to vreme povratka (turista, nakon pandemijskih godina). Ova godina može biti godina povratka u te normalne godine, kada nemamo pandemiju, restrikcije“, rekao je Zolak.
On je rekao da je pre 2019. godine u Crnoj Gori bio veći prihod po gostu.
„Najveći prihod po gostu bio je 2012. godine, i on onda permanentno pada, svake godine za deset, 15, 20 dolara, da bi došao do 495“, dodao je Zolak.
On ističe da se to ne dešava u drugim destinacijama:
„To je nešto što mene zabrinjava, od svih susednih zemalja samo Albanija ima niži prihod po gostu“.
Crnoj Gori fali 5.000 sezonskih radnika
Zolak naglašava da sezona ne može biti finansijski dobra, čak i ako poraste prihod po gostu deset ili 15 odsto.
„On će, verujem, porasti zbog rasta cena, ali neće se desiti ona ključna stvar, jer mi ne menjamo strukturu gostiju, naše ponude, našeg proizvoda“, kazao je Zolak.
Istakao je da Crna Gora u ovom trenutku ne može da ponudi nešto što može ostvariti veću cenu.
„Naš proizvod je dvoličan, tokom jula i avgusta naš proizvod je veoma loš, imate ogromne gužve u saobraćaju, na plaži, na šetalištima, u svim javnim prostorima. Imate jednu prezasićenost, klasični overturizam“, ocenio je Zolak.
Na prodaju stotine crnogorskih hotela