Viber je jedna od najpopularnijih aplikacija za pametne telefone na svetu. Nudi besplatne pozive i poruke – što je sasvim dovoljno da bude toliko popularan.
Brojka od 400 i više miliona korisnika u 193 zemlje dovoljno govori.
Ono što se postavlja kao pitanje jeste kako onda Viber zarađuje novac, odnosno da li je profitabilan.
Kratak odgovor: Ne.
Viber je na tržištu više od pet godina, a 2013. godine preuzela ga je japanska kompanija Rakuten, koja je originalnim vlasnicima platila 900 miliona.
Duži odgovor: Na dan kada je Rakuten preuzeo Viber, njihove deonice su pale za 9,5 odsto što je najviše u četiri godine. Dokumenti koje je Rakuten izneo kasnije su pokazali da je Viber ostvario prihod 1.5 miliona dolara i neto gubitak od 29.5 miliona dolara u 2013. godini i 14.7 miliona dolara u 2012.
Naravno mi smo zahvalni Viberu što je aplikacija besplatna, sasvim je očito da je tadašnja struktura neadekvatna i da zahteva reorganiziranje, ako Rakuten želi da opravda 900 miliona dolara koje je uložio.
Ono od čega Viber suštinki živi jesu Viber stickeri, koji se plaćaju, Viber igrice koje se, takođe, naplaćuju, te Viber out pozivi.
Viber out je ništa drugo, nego zvanje kao telefonom, ali preko interneta i dosta jeftinije. To važi za one koje zovete, a koji nemaju Viber, ili hoćete da zovete fiksni telefon tj mobilni. Isto kao što na Skype postoji ta opcija, napunite kredit i zovete van Viber mreže.