Vesti iz izdanja

28.02.2021. 20:44

Autor: Bojan Dimić, direktor Sektora za upravljanje odnosima sa klijentima (CRM) Mobi Banke

Online bankarstvo

Za Mobi banku stajanje u redovima nije opcija

U prethodnoj godini svi previše govore o koroni. Ona je tema svakog razgovora, toliko je zla učinila da nije moguće izbeći je, pa ni u ovom tekstu. Jedino, uslovno rečeno, ’dobro’ svakako jeste bila ubrzana digitalizacija. Prelazak na digitalne kanale je morao da bude brz u mnogim sferama kako bismo sačuvali ono što je najbitnije – ljudske živote. 

Oni ljudi koji su pravili Telenor banku 2014. godine, sada Mobi Banku, nisu ni mogli da slute koliko je iz više razloga dobro što su prvi u regionu napravili banku u kojoj je bankarstvo potpuno mobilno. Nije to jedini trenutak kada se videlo da su dobri temelji, izvorno digitalni, najbolji zalog za budućnost. To se videlo i u novembru 2017. godine kada je Mobi Banka prva na tržištu predstavila potpuno digitalni kreditni proizvod – Fast Cash, brzi keš. Tadašnji Zakon o obligacionim odnosima i Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga su zakonski okviri koji su omogućili online zaključenje ugovora, a regulatorni okvir je značajno unapređen kada je NBS vizionarski i na vreme predložila Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu.

Koristim priliku da se zahvalim i Novoj ekonomiji jer su prepoznali važnost teme online kredita i pozvali upravo nas iz Mobi Banke da o tome govorimo. Verujemo da u ovoj temi imamo ekspertizu, jer smo zaista prvi među komercijalnim banakama koji su klatno digitalizacije pomerili u na pravu stranu istorije. Istovremeno, gledamo tržište tradicionalnih banaka kako se pomera u pravcu digitalizacije i mislimo da je to odlično za našu zemlju. Ništa od ovoga ne bi bilo moguće da nema Narodne banke Srbije koja je postavila regulatorni okvir dosta naprednije ne samo od zemalja u regionu, već i šire.  

Mobi Banka, sa preko 550 hiljada korisnika, do je sada realizovala preko 70.000 online kreditnih proizvoda. Ta činjenica dokazuje da je pored digitalizacije transakcionog bankarstva, napravljen ogroman pomak u digitalizaciji kreditnih proizvoda. Ljudi uzimaju kredit jer im je novac potreban da završe neki važan posao za njih. Da nema keš kredita, primera radi, mnogo ljudi ne bi moglo da renovira ili opremi stan. Zato smo mi tu da ljudima olakšamo život. Ne da ga zagorčamo beskrajnim redovima i „fali ti jedan papir“ filozofijom. Kao što smo sa Narodnom bankom potpuno na istoj strani i delimo njihovu viziju inovacija u bankarstvu, tako smo i sa eUpravom pošli od ljudi, korisnika, i onoga što je njima potrebno. Ponosni smo što trenutno radimo na projektu sa eUpravom i Vladom Srbije, o kome će se uskoro čuti više, ali koji će zasigurno biti nova prekretnica u istoriji digitalizacije u našoj zemlji.

Za nas u Mobi Banci stajanje u redovima nije opcija. Ako hoćemo bankarstvo 21. veka nije opcija  da građani izigravaju kurire bankama i nose hrpe papira i dokumenata. Kada razmišljamo o novim proizvodima, budućnosti, inovacijama počeli smo i da gledamo u pravcu Azije, gde naša PPF grupa veoma uspešno posluje. Tamo je sve vrlo jednostavno jer je prilagođeno preferencijama lokalnih potrošača. Zato je i naša vizija za Mobi Banku da nastavimo sa inovacijama i transformišemo bankarstvo tako da bude mobilno, direktno i lako za rad. 

Rad značajno olakšava kada imate regulatora koji je partner bankama, a na prvom mestu štiti građane i brzo reaguje u krizi. Daću vam jedan primer, u vreme najveće COVID krize tokom prvog talasa NBS je prva uvela moratorijum, kao spas za građane i privredu. Zatim, došao je i drugi moratorijum i još jedna odllična mera koja je pojednostavila davanje malih kredita do 90 hiljada dinara uz ličnu izjavu o visini primanja. To ima vrlo dobar odjek zbog niskog rizika takvih kredita, ali i situacije oko krize izazvane COVID-om. Ovo predstavlja dobru demonstraciju fleksibilnosti u postupcima regulatora. 

Dobra stvar je što smo mi u potpunosti digitalna banka, tako da nismo imali problema što se tiče pružanja naših usluga. Objasniću vam kako izgleda proces dobijanja keš kredita kod nas. Klijent koji je zainteresovan za npr. online keš kredit, dovoljno je da smo u aplikaciji odabere tu opciju. Automatski će mu biti formirana ponuda za gotovinski kredit, koju će dobiti mejlom ili u samoj aplikaciji. 

Prilikom kreiranja procesa online kreditnog proizvoda rešili smo i glavni izazov, a to je obezbeđivanje bezbednosti informacionog okruženja. Dakle, potpuno su rešeni očuvanje poverljivosti, autentičnosti, dokazivosti, neporecivosti i pouzdanosti  u informacionom sistemu. Kako bismo autentifikovali klijenta, prilikom zaključenja ugovora primenjujemo dvofaktorsku autentikaciju. Koristimo dva elementa za potvrđivanje korisničkog identiteta. U slučaju aplikacije za elektronsko bankarstvo, to su korisničko ime sa lozinkom i mobilni telefon na koji korisnik dobija jednokratnu lozinku, dok su u slučaju aplikacije za mobilno bankarstvo ta dva faktora PIN kod i sam uređaj.  

Nakon usvajanja Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu 2018. godine banke obogaćuju svoje ponude online kreditima, dok Mobi Banka proširuje lepezu digitalnih kreditnih proizvoda i uvodi gotovinske kredite, kreditne kartice i dozvoljene pozajmice. U ovom trenutku Mobi Banka svojim klijentima omogućava da na jednostavan način, online podnesu zahtev i zaključe ugovor za gotovinske kredite do 600.000 dinara, kreditne kartice i dozvoljene pozajmice. Za klijente koji primaju zaradu preko Banke proces je vrlo jednostavan i ne zahteva dodatnu dokumentaciju, dok je za klijente koji ne primaju zaradu preko Banke omogućeno da potvrdu o zaposlenju i visini primanja dostave elektronski. Klijent na web ili mobilnoj aplikaciji vidi formiranu ponudu, nacrt ugovora sa obaveznim elementima i opšte uslove poslovanja. Dakle, potpuna transparentnost je jedna od glavnih prednosti digitallnog bankarstva. 

Kako 2020. godina i COVID pandemija donose povećanu potražnju za online kreditnim proizvodima, kao i generalno digitalnim bankarskim uslugama, očekujemo da će 2021. godina biti godina prekretnica koja će zauvek promeniti budućnost bankarstva u Srbiji. Na bolje. 

Za kraj, želim da kažem da smo iz prethodne teške i izazovne godine naučili je da su solidarnost, podrška i zajedništvo stubovi svakog društva. Ponosan sam na svoje kolege u Mobi Banci koji su jednoglasno odlučili da novac namenjen internoj novogodišnjoj proslavi preusmerimo u humanitarne svrhe. Sredstva smo donirali našim tradicionalnim partnerima i prijateljima iz NURDOR-a, nacionalnog udruženja roditelja dece obolele od raka, koje sačinjavaju roditelji, lekari, medicinsko osoblje i svi ljudi dobre volje. To je dužnost svih nas. Na bolje. Uvek i samo na bolje. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.