2020

01.10.2020. 09:35

Galenika

Autor: Nova Ekonomija

Galenika – Humanitarna roze akcija povodom meseca borbe protiv raka dojke

Kompanija Galenika, koja ove godine obeležava 75 godina rada, od 1. oktobra pokreće veliku humanitarnu „roze“ akciju. Sa ciljem donacije Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije, prikupljaće se sredstava od prodaje proizvoda Panten...

Galenika

2020

01.10.2020. 09:35

Kompanija Galenika, koja ove godine obeležava 75 godina rada, od 1. oktobra pokreće veliku humanitarnu „roze“ akciju. Sa ciljem donacije Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije, prikupljaće se sredstava od prodaje proizvoda Pantenol krem.

Kao odgovorna kompanija koja podržava humanitarne akcije i aktivno promoviše prevenciju i zdrav način života, ovog oktobra Galenika svoju pažnju usmerava na podršku ženama i zdravstvenom sistemu Srbije.

Pružanje podrške ženama važno je uvek, ali posebno u mesecu oktobru koji zvanično, globalno predstavlja Mesec borbe protiv raka dojke.

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, u svetu se godišnje registruje oko 1.670.000 hiljada žena obolelelih od ove bolesti, a oko 522.000 žena umre od raka dojke svake godine. Na osnovu naučnih podataka, svaka deveta žena na svetu će oboleti od raka dojke. U borbi protiv ove bolesti  najvažnije je podizanje svesti o važnosti prevencije, samopregleda i redovnih pregleda kod lekara.

Kompanija Galenika je odlučila da donira 10% prihoda od prodaje Pantenol krema u oktobru, kao i da iz sopstvenih sredstava izdvoji još toliko, i na taj način duplira iznos donacije ovoj važnoj nacionalnoj instituciji, kao podršku njenom radu i uslovima lečenja pacijenata koji dolaze sa teritorije cele zemlje. 

Kako bi se na vreme otkrio, o raku dojke je potrebno transparentnije razgovarati i proširi svest o važnosti prevencije. Važno je napomenuti da svaki pojedinac može i treba da utiče na podizanje vidljivosti ove značajne teme.

Kao prevencija malignih bolesti, preporučuje se da se redovni pregledi obavljaju nakon 40. godine života, a skrining mamografija žena ciljne populacije (50 – 69 godina) je zlatni standard za rano otkrivanje raka dojke. Osnovni cilj je rano otkrivanje ove bolesti, što daje veće šanse za izlečenje i očuvanje kvaliteta života obolelih žena. Prema podacima za javno zdravlje Srbije ‘Dr Milan Jovanović Batut’ otkriveno je 946 karcinoma dojke od početka skrininga u 2019. godini. Standardizovana stopa incidence na 100.000 žena 71,6 dok je standardizovana stopa mortaliteta na 100.000 žena  20,7. Prevencija ima ogroman javno zdravstveni potencijal i predstavlja najefikasniji pristup u kontroli malignih bolesti.

Pored genetike, koja ima važnu ulogu u nastajanju, karcinom dojke se češće javlja kod žena koje su prvu menstruaciju dobile pre 12. godine i koje su ušle u menopauzu pre 50. godine. U faktore rizika takođe spada i prvi porođaj nakon 30. godine, kao i kod žena koje uopšte nisu rađale. Čest je slučaj kod pacijentkinja sa poremećenom strukturom ćelija i kod onih koje su već operisale jednu dojku. 

U godini jubileja, kompanija Galenika je predstavila brojne aktivacije i projekte. Početkom juna predstavljen je novi projekat, redizajn  ambalaže čuvenih  Pantenol proizvoda. Krema, mast, rastvor i oriblete dobili su novi vizuelni identitet, ali je dobro poznata receptura koja postoji duže od 60 godina ostala nepromenjena. Na ovaj način, Galenika je pokazala da poštuje tradiciju i drži se proverenog kvaliteta, ali i da ide u korak sa vremenom, prati trendove na tržištu i odgovara na potrebe mlađe populacije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.