U centru poslovanja kompanije Avon je žena, kako kroz poslovni model, proizvod tako i kroz CSR aktivnosti, a kompanija od svog postanka ulaže u osnaživanje, razvoj i motivaciju žena
Preko pet miliona žena u 50 zemalja sveta čini AVON – kompaniju koja je već 137 godina posvećena pripadnicama nežnijeg pola. Avon Dame širom planete međusobno se podržavaju i time utiču na svoje porodice, sredine u kojima žive, samim tim i na čitav svet. One čine jedini, ali veoma moćan kanal brenda Avon – kompanije koja stavlja maskaru na trepavice i hranu na sto, bori se protiv bora jednom i protiv raka dojke drugom rukom. Zna da ceni savršeno našminkane usne, ali i da glasno javno govori protiv nasilja nad ženama. Avon kaže NE testiranju na životinjama, emisiji ugljen-dioksida, a DA zaštiti životne sredine, reciklaži i održivim izvorima sirovina.
Osnaživanje žena je uvek u fokusu Avon poslovanja
Naravno da je u centru poslovanja kompanije Avon žena, kako kroz poslovni model, proizvod tako i kroz CSR aktivnosti, a kompanija od svog postanka ulaže u osnaživanje, razvoj i motivaciju žena. Osnivač Avon kompanije je promovisao ideju o ženskoj finansijskoj nezavisnosti, mnogo pre nego što su ženska prava priznata u svetu. Mnogo godina kasnije, kompanije Avon u nekoliko zemalja sveta pridružile su se globalnoj inicijativi potpisavši izjavu o poštovanju UN principa osnaživanja žena. Sedam principa osnaživanja predstavlja skup načela koja preduzećima daju smernice za osnaživanje žena na radnom mestu, tržištu rada i u zajednici.
Avon u Srbiji zapošljava duplo više žena, dok je na rukovodećim mestima čak 11 njih. Kao društveno odgovorna kompanija, Avon je početkom novembra ove godine od Udruženja poslovnih žena Srbije proglašen za rodno najsenzitivniju kompaniju u Srbiji, dok je 2022. godine na prvom održanom danu rodne ravnopravnosti kompanija dobila prestižno priznanje u kategoriji doprinos unapređenju radnog prava žena i muškaraca i usklađivanju privatnog i profesionalnog života.
AVON u borbi protiv raka dojke
Znajući da je rak dojke najčešći maligni tumor, od trenutka kada je 1992. godine u Velikoj Britaniji pokrenuta Akcija za borbu protiv raka dojke, Avon stoji na čelu ove borbe. Zajedno sa Avon Fondacijom, tokom poslednje tri decenije, Avon je donirao više od 1,1 milijardu američkih dolara za borbu protiv raka dojke širom sveta. Sredstva se ulažu u edukaciju žena, organizovanje pregleda i skrininga i u programe i aktivnosti koji podižu svest o ovom oboljenju.
Zajedno sa Avon Fondacijom, tokom poslednje tri decenije, Avon je donirao više od 1,1 milijardu američkih dolara za borbu protiv raka dojke širom sveta
U Srbiji se svaka četvrta žena suočava sa ovim oblikom maligniteta, dok njih 1.600 izgubi bitku, što ovu bolest čini jednim od vodećih uzroka smrti među ženama u Srbiji. Zato Avon u oktobru obeležava Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke kroz različite aktivnosti i donacije. Do sada je u Srbiji Avon donirao preko 700.000 dolara za obezbeđivanje opreme koja je neophodna za ranu dijagnostiku, podizanje svesti o važnosti redovnih pregleda i podršku edukativnim programima. Donirano je i preko 1,4 miliona dinara Fondu B92 za pokretanje mobilnog mamografa u saradnji sa Institutom za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“, kako bi se obezbedili besplatni preventivni pregledi ženama.
Drugu godinu zaredom, oktobra 2023. Avon je uručio donaciju Udruženju „Žena uz ženu“ i na taj način ponovo pomogao akciji „Budi hrabra – pregledaj se“, zahvaljujući čemu je veliki broj žena tokom oktobra u 17 gradova Srbije bio u prilici da obavi besplatan preventivni ultrazvučni pregled dojki.
Reci NE nasilju nad ženama
Iako je danas položaj žena znatno povoljniji nego ranijih godina, nasilje nad ženama i dalje je jedan od najčešćih vidova kršenja ljudskih prava. Prema istraživanju OEBS-a, svaka druga žena je izložena psihičkom nasilju, a svaka treća je preživela neki oblik fizičkog nasilja. Nasilju su izložene žene svih starosnih doba, obrazovnih kategorija, društvenih slojeva i različitih porodičnih statusa.
Kompanija Avon na globalnom nivou organizuje kampanju „16 dana aktivizma“, a u Srbiji pod okriljem ove kampanje od 2008. godine organizuje akciju Reci NE nasilju nad ženama i kroz edukativne programe i donacije zalaže se za zaustavljanje i sprečavanje nasilja nad ženama, a dodeljuje i Nagradu za žensku hrabrost. Pre tri godine uručeno je prvo priznanje za žensku hrabrost, udruženju Novinarke protiv nasilja prema ženama, a prošle godine dobitnica je bila Mia Bjelogrlić, autorka serijala „Ona se budi” za hrabrost da pokrene veoma važne teme rodne neravnopravnosti i unapređenja položaja žena u Srbiji. Avon ovom nagradom ima želju da pruži podršku, nagradi zalaganje i doprinos u borbi protiv rodno zasnovanog nasilja.
Kroz edukativne programe i donacije, Avon se zalaže za zaustavljanje i sprečavanje nasilja nad ženama
U okviru ovog projekta, do sada su donacijom sigurnosnih sistema opremljene tri sigurne kuće u Srbiji i podržan projekat „ONAsnaživanje“, kao i projekat Autonomnog ženskog centra „Mogu da neću. Ljubav nije nasilje!“. Za podizanje svesti javnosti o ovoj temi realizovane su i brojne kampanje poput „Možeš drugačije“, „Nisi sama“, kao i „Sportska borba je izazov, porodična je zločin“. Uručena je 2019. godine i donacija Autonomnom ženskom centru u iznosu od dva miliona 677.245 dinara, a 2021. još milion 528,516 dinara za pružanje pomoći ženama sa iskustvom nasilja.
Kao društveno odgovorna kompanija, Avon svoju strategiju zasniva na poslovanju koje je odgovorno prema celoj zajednici, svesni značaja očuvanja životne sredine i brige o zajednici u kojoj posluju.
Zato 77% Avon ambalaže već sada može da se reciklira, kompostira i ponovo koristi, a cilj je da do 2030. godine kompanija koristi 20% manje ambalažnog materijala i da 100% ambalaže bude za višekratnu upotrebu.
Avon štampani materijali prave se od recikliranog materijala, a raspršivači ne oštećuju ozonski omotač. U procesu proizvodnje, Avon koristi najsavremeniju tehnologiju za optimalnu potrošnju važnih resursa (voda, struja) i reciklažu otpadnih sirovina (waste managment).
Među prvima protiv testiranja na životinjama
Avon ne vrši ispitivanja na životinjama ni na jednom svom proizvodu, ni na jednom tržištu na svetu. Poštovanje dobrobiti životinja kamen je temeljac Avon filozofije bezbednosti proizvoda i Avon je jedna od prvih beauty kompanija koje su zaustavile testiranje na životinjama.
Zato bezbednost svojih proizvoda proveravaju koristeći dobro poznate naučno utemeljene alternative, kompjutersko modeliranje i in-vitro laboratorijsko testiranje. Cilj je isporučiti proizvode koji zadovoljavaju potrebe kupaca bez ugrožavanja dobrobiti životinja, a uz posvećenost visokim standardima bezbednosti proizvoda.
Stoga, Avon je i prva globalna kozmetička kompanija koja je ove godine započela partnerstvo sa međunarodnom organizacijom Cruelty Free International. Odobrenje za čuveni Leaping Bunny program predstavlja nagradu za 30-godišnji trud, zalaganje i posvećenost dobrobiti životinja. Program Leaping Bunny je globalno prepoznatljiv zlatni standard za proizvode bez okrutnosti, sa zahtevima koji su iznad i izvan zakona koji ograničavaju testiranje na životinjama.
Prvi Avon asortimani koji su dobili odobrenje Leaping Bunny su mirisi, Avon Care linija i Anew linija, dok će svi ostali asortimani Avon proizvoda dobiti odobrenje u narednih 12 meseci. Da bi se ovo odobrenje dobilo, ceo lanac snabdevanja Avona bio je podvrgnut rigoroznoj reviziji, kako bi se osigurala usklađenost sa strogim kriterijumima Leaping Bunny-a.
Prepoznajući važnost zalaganja i ostvarenih rezultata kompanije Avon u ovoj oblasti, organizacija za zaštitu životinja „PETA“ dodala je Avon na listu kompanija koje su prepoznate po dokazanoj, stalnoj posvećenosti usvajanju metoda testiranja koje se ne vrše na životinjama.
Od 2017. godine broj brendova koji se raspituju o odobrenju je zabeležio porast od 190%, pokazujući da globalna potražnja potrošača za proizvodima bez okrutnosti utiče na to kako brendovi rade, ali i kako ceo svet počinje da razmišlja. Kompanija Avon je među prvima pokazala da brine o životnoj sredini i poziva sve da budu deo promena i da se zajedno borimo za lepši svet. Avon nastavlja sa svojim društveno odgovornim kampanjama još glasnije. Pratite ih i pridružite se!
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok