Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i kompanija MK Group, dugogodišnji partneri, potpisali su na EBRD Consumer Rules samitu u Crnoj Gori ugovor o zajmu vrednom 40 miliona evra. Potpisnici su bili Žan-Mark Peteršmit, izvršni direktor za korporativni sektor u EBRD-u i Mihailo Janković, generalni direktor MK Group. Ovim je obeležena važna prekretnica u saradnji dugoj skoro dve decenije, čime je istaknut značaj zajedničke posvećenosti MK Group i EBRD-a održivom razvoju.
Zajam EBRD-a u iznosu od 40 miliona evra predstavlja prvi zajam vezan za održivost MK Group i olakšaće kompaniji da diversifikuje svoje poslovanje. Naime, kompanija MK Group iskoristiće zajam za investiciju i otvaranje fabrike alkohola Sunal, čime će Srbija prvi put u svojoj istoriji postati izvoznik alkohola. Najsavremenija fabrika alkohola u Kovačici proizvodiće prehrambeni i medicinski alkohol, kao i bioetanol, a kapacitet fabrike je proizvodnja 30 miliona litara alkohola godišnje. Zajam će takođe biti iskorišćen i za razvoj vinskog biznisa vinarije Erdevik, koja posluje u okviru MK Group.
Saradnja između EBRD-a i MK Group doprineće i unapređenju u oblasti zaštite životne sredine i digitalizacije, pri čemu MK Group očekuje da će do 2032. godine smanjiti emisiju gasova sa efektom staklene bašte za 30% i unaprediti sajber bezbednost i digitalnu infrastrukturu kroz tehničku podršku EBRD-a, sa ciljem jačanja održivosti, otpornosti i konkurentnosti.
MK Group je jedna od vodećih kompanija u jugoistočnoj Evropi koja posluje u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj i Sloveniji, a poznata je po izuzetnim rezultatima koje je ostvarila u oblastima agrara, turizma, nekretnina i obnovljivih izvora energije. Kompanija MK Group je za prvih 40 godina poslovanja uložila 1,6 milijardi evra u svoj razvoj, a najavila je i novi investicioni ciklus u istom iznosu i novih 1,6 milijardi evra ulaganja u projekte budućnosti.
EBRD je vodeći institucionalni investitor u Srbiji i uložio je više od 10 milijardi evra kroz 390 projekata, od kojih je većina podržala privatni sektor. Prioriteti EBRD banke u Srbiji obuhvataju unapređenje konkurentnosti privatnog sektora, produktivnosti i pristupa finansiranju.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kompanija Lidl Srbija i njeni novogodišnji vilenjaci i ove godine bili su zauzeti najlepšim poslom – pripremom paketića za decu širom Srbije. Lidlovi vilenjaci su pripremili poklone za više od 4.500 dece, ka...
Kompanija Lidl Srbija najavila je novi ciklus povećanja zarada i unapređenja benefita za svoje zaposlene u 2026. godini. Na godišnjem nivou, a uključujući predstojeće januarsko povećanje, zarade najvećeg bro...
Program „Zajedno ka nuli“ deo je globalne poslovne strategije kompanije. Smatramo da jedino strateškim pristupom pitanju održivosti možemo zaista da budemo društveno odgovorni, ali i da budemo pioniri u mnog...
McDonald’s Srbija je u ponedeljak, 22. decembra, organizovao jedinstvenu humanitarnu aukciju kultnog narandžastog kauča iz TV serije „Prijatelji“, na kojoj su partneri i saradnici kompanije licitirali kako b...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.