ProCredit grupa objavila je Izveštaj o uticaju za 2024. godinu, u kojem su prikazani ključni rezultati u oblastima ekonomskog razvoja, zaštite životne sredine i društvene odgovornosti. Aktivnosti grupe usklađene su sa pet ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija, među kojima su dostojanstven rad, rodna ravnopravnost, inovacije, čista energija i klimatske akcije.
Jedan od glavnih prioriteta bila je zelena tranzicija, uz potvrdu kratkoročnih ciljeva dekarbonizacije od strane inicijative Science Based Targets (SBTi). U tom cilju razvijen je CO₂ kalkulator namenjen malim i srednjim preduzećima, posebno u sektorima poljoprivrede i proizvodnje, koji im pomaže da precizno izmere emisije i postave ciljeve za njihovo smanjenje.
Grupa je povećala korišćenje električnih vozila i obnovljivih izvora energije, a objavljen je i Plan klimatske tranzicije, koji definiše dalji pravac ka portfoliju otpornom na klimatske promene. Kao dodatna potvrda posvećenosti zelenom finansiranju, uspešno je emitovana zelena obveznica u iznosu od 125 miliona evra.
Posebna pažnja posvećena je raznolikosti i inkluziji kroz usvajanje prve strategije za jednakost, raznolikost i inkluziju (DEI). Ova inicijativa podrazumeva i razvoj specijalizovanih finansijskih proizvoda namenjenih ženama preduzetnicama, kao i jačanje internih kapaciteta – više od 70% zaposlenih prošlo je obuke na temu DEI principa. Rezultat ovih napora je to što je tokom 2024. godine svaka peta odobrena kreditna linija bila namenjena ženama preduzetnicama.
Kroz podršku malim i srednjim preduzećima, posebno na tržištima sa visokom stopom neformalne ekonomije, ProCredit grupa doprinosi njihovom osnaživanju, formalizaciji i otvaranju novih radnih mesta, čime se dugoročno jačaju lokalne zajednice.
Izveštaj o uticaju obuhvata sve članice grupe i daje sveobuhvatan prikaz strateškog pristupa održivosti, rezultata i planova za budućnost. Prateći dokument – Datasheet – donosi dodatne podatke, metodološke napomene i usklađenost sa relevantnim međunarodnim okvirima, uključujući EU taksonomiju i GRI standarde.
Zaposleni kompanije Carlsberg Srbija, učestvovali su u sadnji drveća na Novom Beogradu, u bloku 61, čime se ova kompanija pridružila akciji „Posadi svoj hlad“, u okviru koje je do sada posađeno 120.000 staba...
L’Oréal, lider u industriji lepote, već više od 25 godina aktivno se zalaže za održivu i inkluzivnu budućnost, nastojeći da očuva lepotu planete i osnaži zajednice širom sveta. Program L’Oréal for the Future...
Novembar je mesec u kojem širom sveta jača glas o muškom zdravlju, vreme kada teme poput redovnih pregleda, samopregleda i brige o sebi izlaze iz zone tišine i postaju deo svakodnevnih razgovora. To je perio...
Dok se sezona vegetacije približava kraju, u poljoprivrednim školama širom Srbije tek počinje posao koji bi mogao da poboljša stabilnost budućeg roda — obezbeđivanje staništa za pčele i druge oprašivače, koj...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.