Kompanija Carlsberg Srbija sa brendom Tuborg, u skladu sa svojim društveno odgovornim poslovanjem, pokrenula je kampanju „Uncool Friend” koja porukama i kroz kanale komunikacije prijemčive mladim ljudima, ističe važnost odgovornog ponašanja prilikom konzumiranja alkohola.
„Uncool Friend” kampanja poziva na promenu percepcije da je svako ponašanje koje se u društvu smatra atraktivnim i primamljivim, zaista ono koje uvek treba da bude naš izbor, i stavlja fokus na one osobe koje često nazivamo „uncool” prijateljima, ali zapravo imaju ključnu ulogu u očuvanju bezbednosti i zdravlja svih nas.
Tim povodom, organizovana je diskusija o tome zašto treba odabrati „uncool” ponašanje ako ga smatramo ispravnim bez obzira na reakciju okoline, a kojoj su prisustvovali brojni mediji i influenseri međi kojima su Pavle Mensur, Teya Dora, Džordži, Milan Maglov, Veselin Zvekić, Teodora Miljković, Andrija Jo, Maša Kuprešanin, Biljana Stojiljković i urednici popularnig TikTok profila Baci 5, dok su se u ulozi moderatora našli psiholozi Jelena Stanivuković i David Ramadani.
Na više nego inspirativan način analizirana je tema o odgovornoj konzumaciji alkohola. Jedna od tačaka koja je izazvala posebnu pažnju prisutnih odnosila se i na to šta zapravo znači biti „uncool” danas. Ovo pitanje je, ujedno, i glavni pokretač kampanje „Uncool Friend”.
„Jedan od ciljeva kompanije Carlsberg u okviru naše strategije održivog razvoja ZAJEDNO KA NULI jeste promovisanje odgovorne konzumacije alkohola. To sa jedne strane podrazumeva podizanje svesti o posledicama prekomerne konzumacije alkohola, a sa druge promovisanje odgovornog ponašanja prilikom konzumacije istog.
Kampanjom UNCOOL FRIEND, upravo želimo da dopremo do mlađe populacije naših potrošača i ukažemo na to su uživanje i provod zaista nezaboravno dobri samo ukoliko se celo društvo bezbedno vrati kući.
Ono što je Tuborg prepoznao kao trend kod današnjih mladih ljudi jeste jako izražena potreba sa potvrdom i prihvatanjem od strane društva i većine, što nekada dovodi do donošenja neodgovornih i potencijalno opasnih odluka.
Kroz poruke UNCOOL FRIEND kampanje mi ističemo da je briga o dragim ljudima zapravo kul i da su oni prijatelji koji nam ne dozvoljavaju da se ponašamo nebezbedno nakon konzumacije alkohola, zapravo naši heroji“, izjavila je ovom prilikom Jovana Vještica, menadžerka korporativnih poslova iz kompanije Carlsberg Srbija.
„Uncool Friend” kampanja, pokrenuta od strane kompanije Carlsberg i brenda Tuborg u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, izvedena je u vidu svojevrsnog socijalnog eksperimenta i ima više nego ozbiljnu pozadinu. Naime, prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, samo tokom 2023. godine u Srbiji je poginulo 503 lica u saobraćajnim nezgodama, dok je 3.391 pretrpelo teške telesne povrede.
Oko petine poginulih lica su bili mladi ljudi između 15 i 30 godina, što ne znači da i starije grupe nisu bile u manjoj opasnosti. Ukupno je poginulo 89 mladih lica (vozači, putnici, pešaci… u 2023. godini), a pod uticajem alkohola je bilo 13 mladih vozača.
„Problem stradanja mladih u saobraćaju je prepoznat i od strane društveno odgovorne kompanije Carlsberg i ovog puta se zahvaljujem na inicijativi koju su pokrenuli. Mladi u saobraćaju najčešće stradaju danima vikenda, nakon 23h. Karakteristično je da stradaju u grupama i usled vožnje pod dejstvom alkohola. Upravo kombinacija nedovoljnog vozačkog iskustva i želje za dokazivanjem, mlade dovodi u rizične situacije u saobraćaju. Ova kampanja ima za cilj da promoviše društveno prihvatljivo ponašanje, odnosno da mladi mogu opustiti i provesti uz alkohol ali nikakako da posle toga ne upravljaju vozilom ili ne sedaju u automobil sa nekim ko je konzumirao”, naglasio je Branko Stamatović, director Agencije za bezbednost saobraćaja.
Nažalost, u našem društvu se još uvek, naročito među mladima, neodgovorno ponašanje promoviše kao poželjno, što često rezultira nesporazumima u stavovima o tome šta je prihvatljivo, a šta nije. S tim u vezi, „Uncool Friend“ kampanja ima za cilj da glorifikuje upravo one ljude koji su dovoljno HRABRI da se suprotstave neprikladnim ponašanjima zarad istinskog prijateljstva i dobrobiti drugih, makar i po cenu toga da ne ispadnu „kul“ pred onima do kojih im je stalo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada je Business Info Group objavila Lidere društvene odgovornosti 2010. godine, prvu ediciju tog tipa u Srbiji, istraživanje javnog mnjenja koje je rađeno tada pokazalo je da u javnosti postoji percepcija d...
Deda Mrazovi pomoćnici naporno su radili i ove zime, pripremivši iznenađenja za najmlađe i poklone koje su želeli čitave godine. U susret praznicima, Lidl vilenjaci su poranili i upakovali oko 1.200 novogodi...
Mol Serbia je deo jedne od vodećih kompanija, kada je reč o nafti, ali i zelenoj energiji u regionu, Mol Grupa čije sedište je u Budimpešti. Pored poslovnih aktivnosti u Srbiji, Mol Grupa u svom portfoliu im...
Održivo poslovanje je u savremenom dobu od poželjnog postalo ključni faktor u oblikovanju dugoročnih poslovnih strategija.[caption id="attachment_163213" align="alignnone" width="364"] Jovana Vještica,...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok