Za 17 godina Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode za 54,4 odsto i energije za 58 odsto. U prethodnoj deceniji kompanija Bambi smanjila je upotrebu vode za 42 odsto. Obe kompanije recikliraju 99 odsto otpada koji nastaje u proizvodnji i kancelarijama, sa ciljem dostizanja nula otpada na deponijama
Kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi predstavile su Izveštaj o održivom poslovanju za 2023. godinu. Jedanaesti izveštaj kompanije Coca-Cola HBC Srbija, a četvrti koji obuhvata i podatke kompanije Bambi, dolazi sa naslovnom porukom „Održivost – snaga koja pokreće zajedničke promene“.Izveštaj ističe na koji način fokus na kupce i potrošače, inovacije, digitalizaciju, zaposlene i zaštitu životne sredine doprinosi kreiranju dugoročnih vrednosti. Najavljene su i značajne investicije koje će dodatno integrisati održivost u procese.
Uz tržišno učešće od 44 odsto u kategoriji bezalkoholnih pića, odnosno 48 odsto u kategoriji biskvita, Coca-Cola HBC Srbija i Bambi nastavile su da odgovaraju na promene u životnim stilovima potrošača. Ojačan je deo portfolija sa manje ili bez šećera uvođenjem novih proizvoda, kao i bezglutenskim biskvitima. U kategorijama kafe i alkoholnih pića Coca-Cola HBC Srbija je uvela čak 40 novih proizvoda, dok je Bambi uz inovacije započeo i vrlo uspešne brend kolaboracije – sa kompanijama Dr Oetker, Frikom i McDonald’s.
Ipak, kao najvažnije postignuće u ovom segmentu obe kompanije ističu neprikosnoveni kvalitet – jer u 2023. nije bilo opoziva niti povlačenja proizvoda sa tržišta. Svesni da je digitalizacija jedan od ključnih pokretača rasta, dve kompanije investirale su u poslednjih godinu i po čak 8,2 miliona evra u ovu oblast, pojednostavljajući procese, izdvajajući više vremena za kupce i smanjujući emisije.
Zaposleni ove dve kompanije imali su više od 31.000 sati obuke u 2023. godini. Posebna pažnja posvećena je osnaživanju žena, pa u Coca-Cola HBC Srbija žene čine 42,5 odsto menadžerskih pozicija, a u Bambiju 37 odsto.
NAPREDAK U KLJUČNIM EKOLOŠKIM PARAMETRIMA NAJBOLJE POKAZUJE NAŠ ODNOS PREMA RESURSIMA I ŽIVOTNOJ SREDINI
U Izveštaju je prikazan i napredak kompanija u odnosu na postavljene Ciljeve održivosti i dostizanje nultih emisija CO2. Za 17 godina Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode za 54,4 odsto i energije za 58 odsto. U prethodnoj deceniji kompanija Bambi smanjila je upotrebu vode za 42 odsto. Obe kompanije recikliraju 99 odsto otpada koji nastaje u proizvodnji i kancelarijama, sa ciljem dostizanja nula otpada na deponijama.
„Napredak u ključnim ekološkim parametrima najbolje pokazuje naš odnos prema resursima i životnoj sredini. U odnosu na 2017, direktne emisije CO2 smanjili smo za 73 odsto, dok je Bambi ostvario smanjenje od 47 odsto. Uz 96 odsto vozila sa manjim emisijama u floti Coca-Cola HBC Srbija, odnosno 65 odsto u floti Bambi kompanije, na pravom smo putu da do 2030. imamo celokupni „zeleni“ vozni park.
Ovde se ne zaustavljamo. Nastavljamo da radimo sa dobavljačima na temi dekarbonizacije lanca snabdevanja, kontinuirano menjamo našu ambalažu, koristimo efikasniju rashladnu opremu. Iako su ciljevi za Net Zero postavljeni za 2040, ta budućnost je sada. Narednih 16 godina vidim kao period za inovacije i prevođenje obećanja u akcije“, poručio je generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora Svetoslav Atanasov.
Obe kompanije nabavljaju celokupnu električnu energiju iz obnovljivih izvora. Na punionici Vlasinka postavljeni su solarni kolektori, dok je Bambi u procesu realizacije projekta postavljanja solarnih panela za proizvodnju električne energije. Na predstavljanju Izveštaja najavljene su i velike investicije koje će dodatno integrisati održivost u procese. Coca-Cola HBC Srbija planira izgradnju automatskog skladišta, vrednog 33 miliona evra, koje će doneti inovativne standarde u logistici.
Kompanija Bambi planira da investira više od 12 miliona evra u proširenje kapaciteta proizvodnje kroz infrastrukturu, uvođenje novih tehnologija, automatizaciju i digitalizaciju procesa, kao i otvaranje novih proizvodnih linija.
Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije– Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku.