U većini religija sveta i mitologijama drvo je simbol života i znanja, a često simboliše i neprekidno obnavljanje. Kosmičko drvo, osa sveta i drvo života su univerzalni simboli svih drevnih civilizacija.
Drvo simbolizuje takođe i rast porodica, grada, naroda, a brojni kraljevi tokom istorije su drvo stavljali na svoje simbole i sadili su drveće kako bi se kraljevstvo održalo i razvijalo, odnosno razgranalo. Za poklon na useljenje često se nosi biljka koju zovemo drvo novca, koja se inače zove i Krasula.
Uz sve to što jedno drvo odnosno, njegova sadnja simboliše možemo sa ponosom da kažemo da smo u 2022. godini mi kao tim New Look Entertainment posadili jedno drvo. Razlog za to je vrlo praktičan. Želeli smo da krunišemo dugogodišnje prakse koje smo mi kao mikro kompanija primenjivali i koji se pridržavamo, a one se odnose na očuvanje životne sredine i vođenje računa da iza nas ostane čistija planeta. Od početka poslovanja imamo kodeks ponašanja sa kojim upoznajemo sve novozaposlene. Vodimo računa da ne štampamo mejlove i druge materijale, štedimo električnu energiju gde god je moguće, čak i koristimo reciklirane ubruse. Želja je da svi članovi našeg tima imaju svest o ekologiji, ali i da oni svojim ponašanjem utiču bar na još jednu osobu kako bi svet bio čistije i bolje mesto za život.
Trudimo se da na svaki mogući način pokažemo svojim primerom kako, iako smo mikro kompanija, promena dolazi sa prvim korakom i sa najmanjeg mogućeg nivoa. Zato i sve aktivnosti koje sprovodimo želimo da inspirišemo druge kompanije, naše veličine ili veće od nas, da se uključe u borbu za očuvanje čovekove okoline. Kako kažu mudri da put od hiljadu milja počinje prvim korakom. Kada puno nas malih kompanija i preduzetnika napravi taj jedan mali korak i nastavi svakodnevno da ga pravi znaćemo da smo na pravom putu.
Do sada smo na razne načine podržavali akcije „Čep za hendikep“ i „Limenkica – Ulaznica“.
„Čep za hendikep“ je akcija koja traje duže od deset godina i koju smo mi kao tim podržali u samom početku. Osim ekološke komponente ova akcija ima i humanitarni momenat. Prikupljaju se čepovi koji se kasnijim merenjem i pakovanjem menjaju za kolica ili ortopedska pomagala ljudi sa invaliditetom. Članovi našeg tima su animirali članove svojih porodica tako da se danas duplo brže napuni kutija nego na početku akcije.
„Limenkica – Ulaznica“ je projekat nastao 2009. i tada je bio jedini u Evropi tog tipa gde su gledaoci donosili iskorišćene limenke za reciklažu umesto ulaznica. „Teatar Za“ – Dečje pozorište „Čarapa“ i Udruženje Eko ART zajedno sa našim timom su razvili Alu Coine kojima plaćate ulaznice. Osim redovnih predstava u Dečjem kulturnom centru u Beogradu pokrenut je i Limenka Fest u Novom Sadu, a cena ulaznica je ostala ista – 5 limenki za jedan Alu Coine odnosno za jednu limenku.
Ovo su samo neke od akcija koje sprovodimo i u koje smo se uključivali sa partnerima. Ono o čemu želimo da pričamo kako bismo inspirisali i druge na akciju su rezultati odnosno kako naše aktivnosti utiču na životnu sredinu. Vratimo se na sadnju drveta kako bi konkretno izračunali efekte te aktivnosti. Prema dostupnim podacima jedno zrelo drvo apsorbuje 22kg ugljen-dioksida i pri tom oslobodi kiseonika da dva do četiri odrasla čoveka mogu da dišu. Jedna studija u Velikoj Britaniji pokazala je da svaka funta uložena u sadnju uštedi sedam funti. Druga studija iz SAD iz 2014. je pokazala da se zahvaljujući drveću godišnje uštedi 6,8 milijardi dolara troškova zdravstvene nege.
Ako neko pomisli da je to simbolična aktivnost ili mala aktivnost pozivamo ga da učini isto i da svojim doprinosom pomogne plućima naše planete da lakše dišu i time utičemo i čak i na zdravlje pojedinaca. Samo zajedničkom i konkretnom akcijom možemo da uradimo nešto. Zato ne treba da čekamo već svojim primerom možemo da pokažemo da nam je stalo. Želja nam je da sledeći 21. mart – Svetski dan šuma dočekamo sa još kojim stablom više koje će da proizvede još više kiseonika.
Ovo je ujedno i poziv kompanijama slične veličine da u svoje vrednosti inkorporiraju brigu o čovekovoj okolini zato što nemamo puno vremena da planetu narednim generacijama ostavimo u boljem stanju. Kada osvestimo šta je neophodno da uradimo i postavimo ciljeve da to uradimo, kako će samo doći. Možemo svi zajedno da napravimo prvi korak. Drugi će već biti lakši.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok