Prepoznavanje odgovornosti prema društvu i okolini, pored ispunjavanja osnovnih poslovnih ciljeva, ključna je odlika uspešnih kompanija u modernim vremenima. Jedno bez drugog ne ide, što pokazuje i pozitivan trend povećanja angažovanja kompanija na ovom polju.
Potreba i istinska želja da daju svoj doprinos u izazovnim vremenima, velike odgovorne kompanije svrstava u važne pokretače društvenih promena, koje ujedno postavljaju visoke standarde i doprinose realnoj promeni.
Kompanija Mercator-S iz godine u godinu potvrđuje epitet koji je verno prati, epitet društveno odgovornog lidera i to kroz različite kampanje – one koje u kontinuitetu sprovodi godinama i vremenom ih nadograđuje osluškujući potrebe društva i okoline i one nove, sasvim inovativne, koje dodatno proširuju spektar delovanja i pružanja doprinosa.
U svoje strateške ciljeve kompanija Mercator-S uključuje i moralnu i etičku obavezu kako prema svim svojim zaposlenima, tako i prema zajednici, klijentima, ali i okolini. Samo na taj način rezultati mogu da se prate i samo na taj način promena je sasvim vidljiva i osetna.
Nema cenu foto Stefan SimonovićFoto: Stefan Simonović
Istrajnost i realno osluškivanje planete, doprineli su da nastanu projekti o kojma se godinama priča i u kojima, na naše veliko zadovoljstvo, pored spoljnih saradnika učestvuju i svi naši zaposleni sasvim dobrovoljno i sa velikim entuzijazmom. Ostvarili smo ono o čemu maštaju sve velike kompanije, a to je da su naši najbolji ambasadori upravo naši zaposleni, sa kojima zajedničkim snagama doprinosimo stvaranju jednog lepšeg sveta za sve nas.
U NAŠEM SVETU ZDRAVLJE NEMA CENU – PRIKUPILI SMO MILION DINARA ZA BORBU PROTIV RAKA DOJKE
Blizu 70% zaposlenih u Mercator-S timu i preko 70% kupaca u Idea, Roda i Mercator prodavnicama čine žene. Poštovanje prema svim tim ženama iskazujemo na različite načine, međutim, ovog puta Mercator-S je otišao korak dalje, verno prateći svoj strateški pravac i afirmišući se kao caregiver. U oktobru, mesecu borbe protiv raka dojke, javnosti smo predstavili projekat NEMA CENU. U najprometnijim prodavnicama kupcima smo ponudili kupovinu dve jabuke, koje nemaju cenu, ali mnogo vrede. Vrednosni iznos od tri ponuđene opcije birali su sami kupci. O uspešnosti ove kampanje govore podaci da je za samo dve nedelje prikupljen iznos od gotovo milion dinara, koji će biti preusmeren Društvu za borbu protiv raka. Važnost ove kampanje prepoznalo je i Ministarstvo zdravlja, te je prve jabuke kupila upravo ministarka dr Danica Grujičić. Ovom akcijom poručujemo svim ženama koje se bore sa najopasnijim bolestima da nisu same i da se pridružujemo njihovoj borbi u želji da svi zajedno izađemo iz nje kao pobednici.
IDEA NOVOGODIŠNJI KARAVAN SVAKE GODINE PODELI PREKO 5.000 PAKETIĆA
Već osam dugih godina kroz Novogodišnji karavan donosimo čaroliju onima kojima je najviše potrebna. Tokom decembra budimo novogišnji duh, kroz najlepši karavan koji prolazi Srbijom. Ukrašeni kamioni, prepuni paketića sa proizvodima iz naših prodavnica, kreću put mališana koji, nažalost, praznike ne provode u svojim domovima. Tokom decembra naš karavan i Deda Mraz posete čak 50 dečijih bolnica, domova za nezbrinutu decu i drugih dečijih istitucija i podele više od 5.000 paketića.
Novogodišnji Mercator-S karavan
Kada pomnožimo to sa osam godina, dobijemo rezultat od milion osmeha, poneku suzu radosnicu i pregršt zadovoljstva što svi zajedno učestvujemo u akcijama koje vraćaju nadu. Odgovornost kompanije Mercator-S je da u skladu sa svojim mogućnostima maksimalno doprinese i to se i te kako prepoznaje, imajući u vidu da je IDEA Novogodišnji karavan prošle godine osvojio priznanje „Kampanja sa svrhom“.
HUMANOST NA DELU – FONDACIJA SOLIDARNOSTI DOSTIGLA REKORDAN IZNOS DONACIJA
Da sve što radimo ima neku višu svrhu, dokaz je i funkcionisanje naše Fondacije solidarnosti, koja postoji još od 2012. godine. Već više od 11 godina prikupljamo sredstva i pružamo materijalnu pomoć zaposlenima i članovima njihove uže porodice, koji se nalaze u nepredviđenim i teškim životnim situacijama. Izuzetno smo ponosni na činjenicu da je prošlog decembra naša Fondacija dostigla rekordan iznos donacija zaposlenih od gotovo milion dinara. A celu lavinu dobrih dela pokrenuo je naš kolega Jovan Milošev, koji je četiri meseca, sasvim u tajnosti crtao više od 350 portreta zaposlenih.
Na jedan dan hodnici naše kompanije pretvoreni su u divnu galeriju humanosti i kreativnosti, i svi portreti otkupljeni su dobrovoljnim donacijama zaposlenih u istom danu. Iako projekat internih komunikacija, ovo dobro delo odjeknulo je u skoro svim medijima i javnosti. Magazin BizLife proglasio je Jovana za najkolegu u prethodnoj godini, a na konferenciji KAKTUS, Jovanovi portreti osvojili su veliko priznanje – nagradu za najbolji projekat internih komunikacija u Srbiji. Upravo zbog svih naših kolega sa velikim srcem, tokom prethodnih 10 godina isplatili smo preko 66 miliona dinara pomoći zaposlenima, koji su se našli u nekim teškim životnim situacijama.
ČUVAMO ŽIVOTNU SREDINU TRANSFORMISANJEM OTPADA U DRAGOCENI RESURS
Kako bismo maksimalno doprineli zaštiti i očuvanju životne sredine pre nešto više od godinu dana pokrenuli smo revolucionarni projekat kompostiranja. Glavni cilj je bio transformacija voća i povrća isteklog roka u kompost.
Čuvamo životnu sredinu, foto Stefan SimonovićFoto: Stefan Simonović
Pilot-projekat je započet u 16 odabranih prodavnica, a tokom samo godinu dana kompostirali smo više od 35 tona organskog otpada i dobili šest tona komposta. Godišnjicu ovog korisnog projekta obeležili smo u jednoj osnovnoj školi u Beogradu, gde je kompanija Mercator-S zajedno sa saradnicima održala eko-predavanje svim odeljenjima četvrtog razreda i donirala tri kompostera. Sa željom da i kod drugih probudimo svest o tome da svi jednako možemo da doprinosimo očuvanju životne sredine, kompanija Mercator-S će nastaviti da se bavi ovom temom i da bude primer dobre prakse.
OD PRVE PAMETNE PRESE DO 40.000 RECIKLIRANIH LIMENKI
Sa željom da nijedan segment ne bude zapostavljen, kompanija Mercator-S je od 2021. godine postavila pametne prese za reciklažu limenki u 10 odabranih IDEA i Roda prodavnica, u Beogradu i Zrenjaninu. Kako bismo motivisali građane da se u velikom broju uključe u ovu akciju, naša kompanija pripremila je odlične popuste kao nagradu svima onima koji recikliraju. Od prve postavljene prese do dan-danas, kada ih ima 10 u našim prodavnicama, reciklirali smo više od 44.000 limenki. Ova pametna presa smanjuje zapreminu otpada za 90% u odnosu na početno stanje, te je naš udeo u zaštiti životne sredine kada uzmemo u obzir koliko je limenki reciklirano – i te kako primetan.
RECIKLOPEDIJA – EDUKACIJOM DO SREĆNIJE PLANETE
U borbi za očuvanje naše planete nismo sami i svesni smo činjenice da svi zajedno moramo da delujemo kako bismo napravili promenu. Zato je Mercator-S pokrenuo portal pod nazivom Reciklopedija, idealno mesto gde možemo pročitati mnogo korisnih i praktičnih saveta u vezi sa očuvanjem planete. Na ovom virtuelno-edukativnom mestu okupili smo zajednicu od preko 50.000 posetilaca. Raduje nas angažovanost ljudi i njihova želja da doprinesu, a to pokazuju i egzaktni podaci, odnosno činjenice da je Reciklopedija priručnik skinulo više od 2.000 ljudi, a na društvenim mrežama dopreli smo do 950.0000 ljudi. Više od milion pregleda imali su videi sa influeserima, koji su promovisali ovu platformu. Sa ponosom možemo da kažemo da je kompanija Mercator-S postala partner projekta „Empowering the Central and Eastern European Countries to Develop Bioeconomy Strategies and Action Plans (CEE2ACT)“.
JAČAMO PARTNERSTVA SA DOMAĆIM PROIZVOĐAČIMA
U srži našeg strateškog delovanja jeste i podrška domaćim proizvođačima, sa kojima iz godine u godinu jačamo parterstvo kroz projekat „Ukusi moga kraja“.
Ove godine na konkurs „Ukusi o kojima će se pričati“ prijavila su se čak 63 mala proizvođača iz Srbije, sa novih 96 proizvoda.
Brend UMK, na koji smo veoma ponosni, čini nekoliko stotina najkvalitetnijih tradicionalnih srpskih proizvoda sa 100% sirovinama iz Srbije, a ove godine brend je zabeležio rast od preko 20%. Obeležje „Čuvarkuća“ dokazuje autentičnost proizvoda, a veliko interesovanje kupaca za ovaj brend direktno utiče na razvoj domaće privrede.
PODRŽAVAMO DOBRA DELA, KORISNE IDEJE I DRUŠTVENO ODGOVORNE KAMPANJE
Kompanija Mercator-S podržava sve korisne ideje i dobra dela, razvoj talenata i inspirativne ideje. Tako su IDEA i Novosadska biciklistička inicijativa ove godine obeležile Svetski dan bicikala zajedničkom vožnjom kroz Novi Sad i edukativnim i zabavnim radionicama u vezi sa bezbednošću dece u saobraćaju. Kontinuirano brinemo o našim najmlađima, tako da je IDEA i ove godine tradicionalno bila donator Zmajevih dečijih igara, najstarijeg dečijeg festivala na Balkanu. IDEA je podržala i NEO festival, muzički program koji afirmiše novosadske rok talente i promoviše pozitivne modele u zajednici.
Još jedna u nizu saradnji na koju smo ponosni je kampanja pod nazivom „Beograd se voli drvećem“, koji su pokrenuli kompanija Mercator i Essity, kako bi prikupili sredstva za obnovu dela Botaničke bašte Jevremovac. Na ovaj način Mercator će direktno doprineti pošumljavanju jedne od najzagađenijih ulica u Beogradu, a ideja je da se zasadi preko 400 autohtonih vrsta.
Nastavićemo i dalje da organizujemo, podržavamo i unapređujemo sve naše aktuelne projekte sa ciljem da pomognemo društvu i okolini i održimo savršenu ravnotežu između poslovnih ciljeva i doprinosa planeti.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok